به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی ارکی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به این که انسان در مسیر عبودیت باید موانع را از پیش پای خود برداد تا به حقیقت اصیل رستگاری برسد، اظهار داشت: بنی امیه در طول تاریخ انسانیت را در افرادی کشته اند و از آنان بت های متحرک ساخته اند؛ بر این اساس برخی از روایات رسیده از ثقلین در این حقیقت صراحت دارد که اگر گوهر انسانیت و حقیقت جویی در انسان از بین برود مرگ باطنی در انسان رخ داده است.
سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان این که شرک یکی از اصلی ترین موانع مسیر عبودیت انسان است، عنوان داشت: پیامبر اسلام(ص) قبل از رحلت خود از شرک امت خود رسما ابراز نگران کرده اند چنانچه که در روایتی صراحتا آمده است« و قد رَآهُ شَدَّادُ بنُ أوسٍ یبکی فَسَألَهُ عمّا یبکیهِ إنّی تَخَوَّفتُ علی اُمَّتِی الشِّرک، أما إنّهُم لا یعبُدُونَ صَنَما و لا شَمسا و لا قَمَرا و لکنّهُم یراؤونَ بأعمالِهِم؛ پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در پاسخ به شدّاد بن اوس که ایشان را در حال گریه دید و علت را جویا شد فرمود برای امتم از شرک می ترسم. نه این که آنان بت و خورشید و ماه را بپرستند، بلکه اعمال خود را ریاکارانه انجام دهند.»
این کارشناس دینی با اشاره به این که مومن باید موالات اولیاء الهی را به درستی بیاموزد، گفت: اگر انسان می خواهد باطنی خالص داشته باشد باید ولایت را به درستی درک کرده و حزب الهی زندگی کند؛ بر این اساس دلداگی به اولیاء الهی اولین قدم حزب الهی زیستن است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با اشاره به اهمیت زیست انقلابی تا لحظه مرگ در مسیر بندگی ابراز داشت: یکی از درس های اصیل عاشورا این بود که برخی انقلابی بودن را در ابتدا منشاء رفتار خود قرار داده اند؛ اما نه تنها نتوانستند ادامه بدهند بلکه بر قتل خون امام خود همت گماشته و فاجعه تاریخی عاشورا را به جود آوردند.
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به این که قرآن کریم از ورود انقلابی و پر شور برخی در دین صراحتا انتقاد کرده است، تصریح کرد: خداوند متعال در سوره نصر فرموده است« إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ؛ چون يارى خدا و پيروزى فرا رسد؛ وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا و ببينى كه مردم دسته دسته در دين خدا درآيند» هجوم فوج هایی از مردم به سوی ایمان در حالی که حقیقت ایمان در قلب هایشان شکل نگرفته است این همان حقیقت تلخی است که خداوند متعال از آن در این آیات صراحتا شکایت دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با اشاره به این که این ایمان آوردن با شور شبه انقلاب همان ایمانی است که شعار در آن با قلب دو ساحت متفاوت را برای خود انتخاب کرده اند، اظهار داشت: امام باقر(ع) در روایتی قسم خوردند که همه از حمایت دین دست کشیده و ولایت را غصب کردند؛ بر این اساس در واقعه غدیر وقتی رسول اکرم(ص) ولایت امام علی(ع) را رسما اعلام فرمود حسان از این واقعه شعری سرود در حالی که در زمان غصب همین ولایت در وصف خلیفه اول شعری سرود که خود خلیفه به آن و تضاد رفتاری او با غدیر معترض شد.
وی ادامه داد: شهید مطهری در کتاب جاذبه و دافعه های امام علی(ع) روایتی آورده است که در ذیل آن روایت واکنش انسان ها در حب و بغض به چهار گروه مختلفت تحلیل شده است که شهید مطهری صراحتا سه طیف آنان منحرف می داند؛ بر این اساس در این روایت انسانهایی توصیف شده است که خود را از خیر و شر جدا دانسته و به طور عامی تر فقط به امور زندگی و شصی خود اهتمام دارند این در حالی است که شهید مطهری این گروه را از افراد منحرف و خطرناک در تاریخ اسلام عنوان کرده است.
کارشناس برنامه های معارفی با بیان این که گروه دوم از منظر شهید مطهری در بیان این روایت حزب صلح کل توصیف شده است، گفت: این گونه افراد فقط برای اهل بیت علیهم السلام دوست ساز هستند و به دنبال جذب تمام افراد حتی مشرکین در قالب دین هستند چنانکه شهید مطهری از این گروه منافقان خطرناک یاد کرده است؛ این در حالی است که شهید مطهری گروه سوم منحرفان ایجاد کننده گان دافعه توصیف کرده است که اساس انحراف در تاریخ اسلام را رقم زده اند.