به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانم مؤمنی در محفل بانوان در رواق حضرت خدیجه (س) حرم مطهر با بیان اینکه یکی از عوامل گسترش بد حجابی و بی عفتی در جامعه دور شدن از الگو های ارزشی و اخلاقی است، تصریح کرد: وقتی در جامعه ای الگوهای اخلاقی به درستی برای مردم شناخته نشوند آن جامعه از مسیر اصلی خود منحرف و به گمراهی و بیراهه کشیده خواهد شد.
وی با بیان اینکه انبیای الهی بهترین الگو های اخلاقی در همه ابعاد زندگی هستند، افزود: در زمان معاویه در هر خانه ای که اسم امام علی(ع) برده می شد، آن خانه را بر سر اعضای آن خراب می کردند؛ در چنین شرایطی امام حسین(ع) به عنوان الگوی شیعیان نام تمام فرزندان پسر خود را “علی” گذاشت تا نام آن حضرت تا قیامت زنده بماند.
خطیب حرم مطهرخاطرنشان کرد: دشمن با ترویج و تبلیغ فرهنگ غرب در همه ابعاد زندگی مردم، به دنبال دور کردن آنها از الگوهای ارزشی و اخلاقی است.
وی با اشاره به اینکه خانواده ها باید الگوهای اخلاقی وارزشی دینی را به جوانان خود معرفی کنند، گفت: متاسفانه امروزه جوانان به اندازه ای که از بازیگران وهنر پیشه ها الگو می گیرند از ائمه اطهار واهل بیت(ع) درسی نمی گیرند زیرا آنها را آنگونه که لازم است، نشناخته اند.
خانم مومنی با بیان اینکه حجاب و حیا راه های سوء استفاده را سد و شعله های شهوت را خاموش می کند، اظهار کرد: حجاب تنها یک حکم و تکلیف الهی نیست بلکه حقی است که زنان و مردان باید از آن دفاع کرده و آن را حفظ کنند تا به واسطه آن هم خود به رشد وکمال برسند و هم جامعه را به آرامش و سلامت برسانند.
خطیب حرم مطهرادامه داد: دلیل اینکه خداوند خود نمایی کردن را برای زن ممنوع کرده، این است که زن موجودی با ارزش و گرانبها و در عین حال جذاب است که هر کسی را به خود جذب می کند لذا باید با حفظ عفت وحیا خود را در برابر نگاه هوسبازان حفظ کند.
وی با بیان اینکه حجاب ظهور عقلانیت زن است، گفت: زنی که از قوه عقل خود پیروی می کند با بی حجابی خود را در معرض نگاه نامحرمان قرار نخواهد داد.
خانم مومنی خاطرنشان کرد: خداوند مردان را به سلاح غیرت و زنان را به سلاح عفت مسلح کرده است و اگر در جامعه ای روابط زن و مرد رعایت نشود خداوند آن را به مصائب و بیماری های صعب العلاج گرفتار خواهد کرد.