به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم تاجریان با بیان اینکه نماز خواندن شخص متأهل ثوابی چندین برابر نماز خواندن شخص مجرد دارد، گفت: دلیل این موضوع این است که با ازدواج نیم دیگر ایمان فرد از گزند شیطان در امان می‌ماند و فرد با آرامش خاطر نماز می خواند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شرع مقدس اسلام خانواده را در اولویت نخست خود قرار داده است، ادامه داد: به همین علت خانواده را در همه امور حتی نماز مقدم داشته و از آن جایی که مرد بر زن ولایت دارد خداوند اذن شوهر را برای خروج زن از منزل واجب کرده و حتی زن بدون اجازه شوهر نمی‌تواند برای حضور در مسجد و نماز جماعت از خانه خارج شود.
خانم تاجریان تصریح کرد: این موضوع به این معنا نیست که ثواب اعمال عبادی برای زن کمتر از مرد است، بلکه خداوند ثواب خواندن یک رکعت نماز فرادا در خانه را برای زن به مثابه حضور در چندین نماز جماعت و در مسجد قرار داده است.
وی با تأکید بر اینکه زن در حالت حیض و استحاضه نمی‌تواند نماز بخواند، گفت: دلیل این منع کردن زن از نماز این است که خداوند در این زمان ها شرایط روحی و جسمی زن را در نظر گرفته و نمی‌خواهد او را در مضیغه قرار دهد.
استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای کوتاه فکر این تفاوت‌های شرعی را دلیل پست بودن جنس زن بر مرد می‌دانند و می‌خواهند با همین دلایل تیشه به ریشه اسلام بزنند در حالی که اسلام با این احکام نهایت لطف و محبت را در حق زن به عنوان کانون صفابخش خانه و خانواده کرده است.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه زن در مقابل نامحرم نمی‌تواند با صدای بلند نماز بخواند، تصریح کرد: زن باید از نماز خواندن در مقابل نامحرم خود داری کند زیرا در هنگم نماز خواندن ممکن است اندام زن در برابر نامحرم آشکار شود و در این شرایط پوشاندن تمام بدن بر زن لازم و واجب است.
خانم تاجریان اظهار کرد: اگر زن و شوهر می‌خواهند با هم نماز بخوانند زن باید یک قدم عقب تر از مرد بایستد تا نمازش صحیح باشد.
وی یادآور شد: اگر زن جلوتر از مرد قرار بگیرد و یا مساوی با مرد بایستد طبق فتوای مشهور مراجع نماز آن‌ها صحیح نبوده و باطل است و این موضوع به دلیل تبعیض آمیز بودن دستورات اسلام نیست بلکه به این علت است که مرد بر زن ولایت دارد و خداوند با این دستور حرمت زن و مرد را حفظ کرده و با هر گونه بی احترامی نسبت به طرفین به مقابله برخاسته است.