به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم بیگدلی، در سالن امام خامنه ای حرم مطهر در جمع بانوان با اشاره به اینکه وسواس یکی از بیماری‌های روحی و روانی و یکی از نشانه‌های اختلال شخصیت در فرد است، گفت: این بیماری در میان مردم به ویژه بانوان بسیار شایع و فراگیر است.
وی افزود: حضرت آیت الله مظاهری در رهنمودهای خود بر این موضوع تأکید دارند که وسواس هم مانند سرطان خطرناک است زیرا فرد را دچار رنج کرده و پس از رنج بسیار هیچ چیز مثبتی عاید فرد نمی شود.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر بیماری وسواس به مرور زمان درمان نشود نه تنها از بین نخواهد رفت بلکه گستره فراگیری آن هم بیشتر خواهد شد.
خانم بیگدلی با تأکید بر اینکه وسواس یک اختلال ذهنی شدید است که در آن فرد توجه افراط گونه‌ای به نظم و تربیت و نظافت دارد، تصریح کرد: وسواس فرد تنها محدود به تمیزی و پاکیزگی نمی‌شود بلکه بعضی از افراد در کنار این وسواس دچار وسواس فکری در خصوص طهارت و نجاست هم هستند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ورزش مستمر و مداوم از تأثیرگذارترین روش‌ها در درمان وسواس است، ادامه داد: دین و آموزه های شرعی به هیچ وجه وسواس را تأیید نکرده و فردی که مبتلا به وسواس است را مورد سرزنش قرار می دهد.
استاد حوزه علمیه قم افزود: آموزه های دینی در مبحث نجاست و طهارت به فرد سخت نمی‌گیرند و در این موارد می‌گویند که باید بنا را بر طهارت و پاکی قرار داده و به شک‌های خود اعتنا نکنید.
خانم بیگدلی با اشاره به اینکه تمام مراجع فَتوا دادند که انسان نباید به شک‌های خود  اعتنا کند و بنا را بر پاکی و طهارت بگذارد، گفت: نه تنها مردم عادی بلکه افراد وسواسی باید به شدت از اعتنا کردن به شک‌های خود پرهیز کنند تا درمان شوند.
وی افزود: جست و جو از نجاست حرام است بنابراین کسی که وسواس دارد اگر در این زمینه وسواس نشان بدهد عمل حرام مرتکب شده است.
استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: انسان‌هایی که وسواس دارند زندگی را بر خود و دیگران سخت کرده و امنیت و آرامش را از خود و همسرشان سلب می کنند.
خانم بیگدلی با بیان اینکه آب کشیدن برای وسواسی مانند روزه ماه رمضان که برای بیمار حرام است، حرام بوده و ضرر دارد، یادآور شد: وسواس مادر به فرزندان قابل انتقال است به همین دلیل مادر وسواسی فرزندان وسواسی تربیت خواهد کرد به همین دلیل وسواس باید به‌موقع و در اولین فرصت درمان شود.