اولین یادواره ۴۹ شهید جاویدالاثر مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، یادواره ۴۹ شهید جاویدالاثر مدافع حرم شب گذشته با حضور امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، رییس اداره اوقاف، مسئولان استانی، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

حجت الاسلام جوشقانیان در این مراسم با بیان اینکه فرهنگ شهادت طلبی یک فرهنگ احیا کننده و با ارزش بوده که در طول تاریخ سبب بقای اسلام شده است، گفت: فرهنگ جهاد و شهادت طلبی، فرهنگ تعالی بخش اسلام است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم نگاه ویژه ای به فرهنگ شهادت طلبی و جهاد دارد، افزود: نیمی از آیات قرآن کریم به فرهنگ جهاد اختصاص داشته و در این آیات بیان شده که خدا یاری گر امتی است که برای نجات خویش از ظلم قیام کرده و جهاد می کنند.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با تأکید بر اینکه ایمان قوی ترین سلاح در برابر جبهه کفر است، تصریح کرد: در دروان هشت سال دفاع مقدس جبهه کفر با دارا بودن پیشرفته ترین تجهیزات حتی نتوانست یک وجب از خاک ما را اشغال کند و این امر نشان دهنده برتری جبهه ایمان و سلاح ایمان و خداباوری است.

حجت الاسلام جوشقانیان ایمان، خودباوری، خداباوری و ولایتمداری را از مهم ترین عناصر پیروزی انقلای اسلامی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

وی علت پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه سوریه و عراق را نیز همین عناصر عنوان کرد، گفت: تا زمانی که فرهنگ جهاد و شهادت طلبی در کشور زنده باشد دشمن نخواهد توانست جرأت حمله به مرزهای آبی و خاکی را داشته باشند.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها امنیت کنونی ایران را مدیون شهدای مدافع حرم عنوان کرد، افزود: اگر شهدای مدافع حرم در سوریه و عراق حاضر نبودند، امروز به ناچار باید با جبهه کفر در داخل کشور مقابل می کردیم.

حجت الاسلام جوشقانیان یادآور شد: امروز گروه های تکفیر خاکریزهای خود را در عراق و سوریه از دست داده اند و امنیت در حال بازگشت به منطقه است و این نعمت امینت مرهون خون شهدای مدافع حرم است که با سه عنصر خداباوری، ولایت مداری و خودباوری در مقابل دشمن ایستادند و اگر این سه عنصر به عنوان مؤلفه های فرهنگ جهاد در جهان اسلام زنده باشد هیچ ابر قدرتی نمی تواند مقابل جبهه حق ایستادگی کند.

انتهای پیام/۱۱۲