خانم آنتونلا از ایتالیا در گفتگویی به خبرنگار پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، می گوید متاسفانه در کشور ایتالیا مردم تحت تاثیرتبلیغات منفی رسانه ای، مسلمانان را به تروریسم متهم می کنند وایران را حامی تروریسم می دانند به گونه ای که بسیاری از مردم خصوصا غربی ها از سفر به ایران هراس دارند.
وی ادامه داد : من واقعا در این سفر چیزهایی که از اسلام شنیده ام خیلی زیبا بود، این حرم ها ومکان های مذهبی با فضای روحانی ومعنوی خاص خود، حس آرامشی به انسان می دهد که همه از مصادیق زیبایی اسلام است و ما به ایرانیان به خاطر میزبانی این حرم های باشکوه، مکان های مذهبی و امنیت فوق العاده غبطه می خوریم.
خانم آنتونلا که بعداز مشاهده صحن ها ورواق های حرم مطهراز شکوه وعظمت بارگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها وهمچنین معماری حرم مطهر بسیار شگفت زده شده بود، سوالات خود را از مترجم پیرامون شخصیت حضرت فاطمه معصومه( س) پرسید ووقتی مترجم زندگی نامه حضرت را برایش شرح داد، گفت:” این حرم جلوه ای از زیبایی های خداوند است”.
وی از مترجم سوال کرد: آیا در ایران حرم های دیگری با این معماری وجود دارد که در جواب ایشان گفته شد این حرم حضرت معصومه سلام الله علیها است وبارگاه برادرش امام رضا(ع) هم با همین معماری وظرافت در شهر مشهد واقع شده که روزانه میلیون ها نفر از سراسر جهان برای عرض ارادت وتوسل به آنجا می روند وامام زادگان زیادی در کشور ما وجود دارند که منشا خیر وبرکت برای مردم ایران هستند.
این بانوی ایتالیایی در ادامه سخنان خود گفت: من با وجود اینکه دوستانم مرا از سفر به ایران منع می کردند، به این سفر آمده ام تا از نزدیک با فرهنگ ایران آشنا شوم و همه آنچه چیزی را که دیده ام، دوست داشتم وبه مردم کشورم خواهم گفت در مورد ایران دچار قضاوت اشتباه نشوید.
وی افزود: این بسیار خوب است که مردم در یک مکان مذهبی برای توسل ونزدیکی به خداوند گردهم می آیند وبرای رفع گرفتاری های خود دعا می خوانند.
این زائر خارجی همچنین از اینکه مردم در قالب دسته های عزاداری به زنجیر زنی وسینه زنی مشغول بودند بسیار متاثر شد وزمانی که مترجم حرم، دلیل عزاداری مردم را سوگواری برای ابا عبدالله الحسین(ع) عنوان کرد، افزود: اینکه مکانی باشد که مردم در آن برای گرامی داشت بزرگان دینی در آن تجمع می کنند وابراز احساسات می کنند بسیار خوب است ومن با اینکه به کشورهای دیگری سفر کرده ام ولی تا به حال مکانی با این عظمت ومردمی با این شور واحساسات مذهبی ندیده ام .
وی مهمترین ویژگی مردم ایران را احترام به یکدیگر دانست وگفت: در ایران مردم به یکدیگر و خصوصا به بانوان احترام می گذارند، من در طول دوسال زندگی در عربستان وسفر به کشورهای دیگر به این نتیجه رسیدم که رفتارها واخلاقیات ایرانیان با مردم کشورهای دیگر قابل قیاس نیست و من باز هم به مردم کشورم خواهم گفت، در مورد ایرانیان دچار قضاوت اشتباه نشوند.