به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در بین نماز ظهر وعصر شبستان امام خمینی حرم مطهر خاطرنشان کرد: یکی از دعاهای قرآنی که در قنوت خوانده می شود، آیه ۲۰۱سوره بقره است که خداوند در آن می فرماید: مردم دو گروه هستند ، گروهی برای دنیا چه خوب وچه بد دعا می کنند وهمه برای او حسنه محسوب می شود. ومی گویند« َربّنا آِتنا فِی الدّنْیا حسنه وما لَهُ فِی الْاخِرَهِ مِنْ خَلاق”» خداوندا در دنیا به ما نیکی عطا فرما ولی در آخرت بهره ای ندارند.
وی افزود: گروه دوم کسانی هستند که هم مواهب مادی دنیا را می خواهند وهم مواهب معنوی را زیرا زندگی دنیا را مقدمه ای برا ی تکامل آخرت می طلبند ومی گویند« َربّنا آِتنا فِی الدّنْیا حَسنه وفََََِی الاخِرََهِ حَسَنهَ وقِنا عَذاب النّار» پروردگارا در دنیا به ما نیکی عطا کن ودر آخرت نیکی مرحمت فرما وما را از عذاب آتش نگهدار.
مفسر قران کریم با اشاره به آیه ۲۰۲سوره بقره گفت: خداوند در این آیه می فرماید کسانی که برای دنیا وآخرت خود دعا می گنند(گروه دوم) نصیب وبهره ای از کسب خود می برند وخداوند سریع الحساب است.
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) ادامه داد: ازخدا بخواهید در دنیا به شما قناعت، بی نیازی ، حسن خلق بدهد ودر آخرت مغفرت وبهشت خود را نصیب شما کند.
وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در جواب مردی که سوال کرده بود آیا اگر از خداوند دنیا را برای رفع حوائج زندگی ، صله رحم ، صدقه دادن وادای حج وعمره طلب کنم اشکال دارد؟ فرمود این خواسته برای دنیا نیست بلکه طلب آخرت است.