به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، در این مراسم که جمع کثیری از بانوان قمی همراه دختران سه ساله شان حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر علوی با بیان اینکه برگزاری این همایش ها نقش مهمی در زمینه آشنایی کودکان با واقعه کربلا وترویج نهضت حسینی دارد، خاطرنشان کرد: مادران با حضور در این همایش در واقع فرزندان خود را بیمه حضرت رقیه(س) ونذرقیام امام حسین(ع) کردند.
وی با بیان اینکه زن ومرد از نظر قرب ومنزلت نزد خداوند یکسانند وهر جا که خداوند در مورد مردان دستوری دارد بلا فاصه زنان هم را مورد خطاب قرار می دهد با استناد به آیه ۳۵سوره احراب گفت: خداوند در این آیه می فرماید به یقین مردان مسلمان وزنان مسلمان، مردان با ایمان وزنان با ایمان، مردان مطیع فرمان خدا وزنان مطیع فرمان خدا، مردان راستگوو زنان راستگو، مردان صابر وزنان صابر، مردان با خشوع وزنان با خشوع، مردان انفاق کننده وزنان انفاق کننده، مردان روزه دار وزنان روزه دار ومردان پاکدامن وزنان پاکدامن خداوند برای همه آنها مغفرت و پاداش عظیمی فراهم ساخته است.
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: برخلاف تصور غرب که زن را یک ابزار می داند و برای او ارزش قائل نیستند، اسلام برای زن ارزش وکرامت خاصی قائل است وبین نقش زن ومرد در ایفای نقشهای اجتماعی تفاوتی نمی گذارد.
وی افزود: زن به عنوان یک مربی تربیتی بیشترین نقش را در هدایت فرزند خود دارد و دلیل اصلی موفقیت وسعادت یاران امام حسین(ع) در کربلا به خاطر نحوه تربیت ونقش مادران آنها بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان اینکه زنانی که در واقعه کربلا حضور داشتند نقش خود را به بهترین نحو ایفا کردند، گفت: علاوه بر حضرت رباب (س) که طفل شش ماهه خود را در راه اسلام فدا کرد زنان دیگری مانند فکیحه، ام اسحاق، وربیحه وجود داشتند که فرزندان خود را در راه خدا ودفاع از امام زمان خویش نثار کردند.

درادامه این مراسم مادران به همراه دختران سه ساله عهدنامه با حضرت رقیه را قرائت کردند ومداح اهل بیت(ع) اسلام میرزایی به مدیحه سرایی پرداخت.