به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، هیات عالی رتبه کشور آلمان متشکل از قائم مقام وزیر محیط زیست و ساختمان این کشور به همراه رئیس و هیئت علمی دانشگاه برلین از آستان مقدس حضرت معصومه(س) بازدید کردند.
گونتر آدلر، قائم مقام وزیر محیط زیست و ساختمان آلمان در این بازدید با اشاره به اینکه آستان حضرت فاطمه معصومه(س) نشانگر تفکر باز اهل بیت(ع) و ملت ایران برای نوع دوستی و صلح است از استقبال گرم خادمان آستانه تشکر کرد و گفت: به شدت تحت تأثیر تفکری که بر آستان بانوی کرامت حاکم است قرار گرفته و اگر فرصت داشتم حتماً در گوشه‌ای از حرم حتی برای یک ساعت هم که شده خلوت می کرد.

وی افزود: آستان حضرت فاطمه معصومه(س) صرفاً یک مکان مذهبی برای مردم و زائران نیست بلکه یک تفکر باز سیاسی است که همگان را به خود جلب می کند.
قائم مقام وزیر محیط زیست و ساختمان آلمان با اشاره به آرزوی خود در آستان حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: آرزو می کنم در سفر بعدی حتما از آستان بانوی کرامت بازدید داشته باشم زیرا فضای معنوی و مکانی آستان حضرت فاطمه معصومه(س) به گونه‌ای است که او تاکنون نظیر آن را در عمر خود تجربه نکرده است.
گونتر آدلر با بیان اینکه آستان بانوی کرامت یکی از زیباترین اماکن مذهبی جهان است، یادآور شد: این آستان تفکر باز سیاسی و وحدت بخش را در سطح جهان گسترش داده و منشأ افزایش همدلی در میان ملت‌ها است.