به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانم هیلدا ازآلمان بعد از ورود به حرم و بازدید از صحن ها ورواق های حرم مطهر و متاثر شدن از معماری حرم و عرض ارادت های مردم به ساحت مقدس بانوی کریمه از مترجم خود در خواست کرد در مورد حضرت معصومه (س) و اینکه چرا اینقدر مردم او را تکریم می کنند توضیح دهد.
وقتی مترجم حرم از ویژگی ها وکرامات بانو و اینکه تا کنون چند صد نفر را با توسل به ایشان شفا گرفته اند، برای ایشان توضیح داد این بانو مهری را از کیف خود بیرون آورد وگفت من این مهر را در سفری که به عراق وکربلا داشتم خریدم وحالا می خواهم آن را به عنوان یک هدیه کوچک به حرم این بانو بزرگ تقدیم کنم تا هرکسی با این مهر نماز بخواند برای رفع گرفتاری های من هم دعا کند.
خانم هیلدا در حالی که چند دقیقه ای به بارگاه حضرت خیره شده بود، آهی کشید وگفت: یعنی می شود این بانو بیمار مرا هم شفا دهد؟ سپس عکسی را از کیف خود بیرون آورد ودر حالی که اشک می ریخت گفت: شوهرم ۵ سال است که بینایی خود را از دست داده ومراجعه به پزشکان متخصص هم تاثیری نداشت وخانه نشین شده است و بار مشکلات زندگی بر دوش من است.
این بانوی توریست ادامه داد: از دوسال پیش تصمیم گرفتم برای شفای همسرم به کلیسا ها ومکان های مذهبی بروم و برای او دعا کردم وآخرین سفری که داشتم کربلا بوده است، اما آرامشی که این حرم دارد را جایی پیدانکردم وبعد از ورود به حرم برای چند لحظه تمام مشکلاتم را فراموش کردم واحساس می کنم از این بانو حاجاتم را می گیرم.
وقتی مترجم حرم زیارت نامه حضرت معصومه(س) را برای ایشان خواند تا به فراز« السلام علی عیسی روح الله » رسید، متعجب شد وگفت اینکه شما به حضرت مسیح (ع) ما اعتقاد دارید بسیار خوب است واین نقطه مشترکی بین مسیحی ها ومسلمانان است.
زمانی که از ایشان سوال شد مگر در کشور شما اسلام چگونه معرفی می شود؟ گفت: متاسفانه در کشور ما اسلام به طور واقعی شناخته نشده است وکشورهای غربی هر یک بر اساس منافع خود تصویری از اسلام را ارائه می دهند به گونه ای که تحت تاثیر تبلیغات منفی اعتقادات مردم حتی به حضرت مسیح(ع) هم کم رنگ شده است اما من در چند سفری که به کشورهای اسلامی داشتم چیزهای زیبایی از اسلام شنیدم .
این زائرآلمانی زمانی که متوجه شد: امام زمان(عج) شیعه هم غایب است(ع) اما بر تمام امور ما نظارت دارد وروزی خواهد آمد واسلام واقعی را به جهانیان معرفی وانتقام خون اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) را خواهد گرفت، افزود: پس این سیاه پوشی ها وعزاداری ها برای امام حسین(ع) است.
در کربلا چیزهایی در مورد واقعه عاشورا شنیدم وبه نظرم دردناکترین واقعه تاریخ بوده و مسلمانان باید تا قیامت عزادار آن حادثه باشند و مستکبران امروز فرزندان همان شیاطین اند.
خانم هیلدا مهمان نوازی حرم مطهر برای راهنمایی زائران خارجی را نشان از مهمان نوازی واحترام به دیگران ایرانیان و از مهمترین ویژگی های ایرانیان ذکرکرد.
وی ادامه داد: به نظر من این یژگی ها در ایرانیان اکتسابی نیست بلکه صفاتی است که در وجود آنها نهادینه شده است زیرا در هیچ کشوری حتی در کشور آلمان این نحوه برخورد واحترام دیده نمی شود واین نشان از فرهنگ غنی ایرانیان دارد ومن به احترام ایرانیان تااینجا هستم از پوشش آنها(چادر) تبعیت می کنم.