به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانم مومنی در محفل عصرانه بانوان در رواق حضرت خدیجه (س) حرم مطهر با بیان اینکه رعایت تقوای الهی از مهمترین راه های مبارزه با بی حیایی وبد حجابی در جامعه است، گفت: کسی که تقوا داشته باشد هیچ گاه شخصیت وارزش خود را به عنوان یک انسان در جامعه کوچک نمی شمارد و خود را در معرض دید نامحرم قرار نخواهد داد.
وی با بیان اینکه بی حیایی وبد عفتی باعث متزلزل شدن پایه خانواده وانحراف جامعه از مسیر مستقیم می شود، تصریح کرد: کسی که حجاب را رعایت نمی کند هم حق الله را رعایت نکرده و هم گناه حق الناس را مرتکب شده است.
خطیب حرم مطهر با اشاره به اینکه حجاب یک ارزش الهی واز واجبات است ، افزود: کسی که حجاب را رعایت نکند ارزش و واجب الهی را زیر پا گذاشته و از این منظر حق الله است.
وی ادامه داد: چون بی حجابی باعث انحراف افراد واز هم گسستن کانون خانواده می شود لذا حق الناس محسوب می شود وگناهی نابخشودنی است.
خانم مومنی با بیان اینکه حجاب وپوشش دینی مانعی برای حضور فعال زنان در عرصه های مختلف نیست، گفت: زن با داشتن پوشش وعفت در کلام وبیان ونگاه می تواند با امنیت وآزادی کامل در همه عرصه ها نقش آفرینی کند.
وی با اشاره به آثار اجتماعی حجاب گفت: حجاب نه تنها باعث آرامش وامنیت فردی زن می شود بلکه باعث حفظ جامعه از آلودگی ها وفساد وهمچنین مانعی برای تهاجم فرهنگی دشمن ونفوذ آن در جامعه به حساب می آید.
وی با تاکید براینکه باید ارزش حجاب وحیا در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: خانواده ها باید در هنگام انتخاب همسر برای فرزندان خود به جای توجه به مادیات به پوشش دینی ورعایت عفاف طرف مقابل توجه داشته باشند ومادران نیز خود با رعایت حجاب وعفاف در بیان ورفتار دختران خود را به رعایت حیا وحجاب تشویق کنند.
وی ادامه داد: دشمنان دین با انواع تبلیغات رسانه ای وفضاهای مجازی در قالب جنگ نرم به دنبال گرفتن حجاب وعفاف از زنان مسلمان هستند زیرا می دانند که اگر عفت از زن مسلمان گرفته شود جامعه دینی سقوط خواهد کرد.