به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی آریا طی سخنانی در حرم بانوی کرامت گفت: لازم است جهت گیری قلوب به سمت ظهور امام زمان علیه السلام متمایل شود و به گونه ای فطرت انسان پاک شود که به هنگام ظهور تسلیم باشیم.

وی افزود: زمانیکه نبی گرامی اسلام رسالت خودشان را اعلام نمودند گرایش انسان ها به پیامبری  رسول خدا بعد از اعلام رسالت و بعثت بود اما در حال حاضر اینگونه نیست که ما منتظر ظهور باشیم بلکه در حال حاضر حضرت ولی عصر(عج) امام معصوم و ولی جامعه است و اطاعت از دستورات امام جامعه واجب و لازم است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: تکلیف عموم مردم در عصر غیبت مراجعه به علمای دین و راویان احادیث اهل بیت(ع) است چرا که طبق روایت وارده، علمای دین حجت بر مراجعین و امام معصوم نیز حجت بر علمای دین است و بهانه ای نباید برای مخالفت توسط مردم و مراجعین وجود داشته باشد.

سعیدی آریا یادآور شد: تنها محبت قلبی و باطنی نسبت به امام معصوم کفایت نمی کند بلکه مبنای اصلی، عملکرد درست و انطباق اعمال با گفتار و دستورات اهل بیت(ع) است.

وی تاکید کرد: پذیرش و تسلیم در مقابل سرپرستی و ولایت فکری اهل بیت(ع) می تواند راه گشای انسان در مسیر عبودیت حقیقی قرار بگیرد و انسان را از جهالت، غفلت و ضلالت نجات بدهد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: تنها مسیر وصول به درگاه الهی و کسب قرب الهی از طریق پذیرش ولایت اهل بیت(ع) است و بدون داشتن ولایت ائمه معصومین، ایمنی و نجاتی برای انسان وجود نخواهد داشت و امروزه نیز کشتی نجات و چراغ هدایت جامعه وجود مبارک حضرت امام زمان علیه السلام است.

سعیدی آریا در ادامه گفت: امام معصوم یک انسان کامل و یک اسوه حسنه است و باید انسان های جامعه به مرتبه ای از مقامات معنوی برسند که خود را فدای امام جامعه کنند که جان نثاری و فداکاری اصحاب کربلا در واقعه عاشورا مصداق بارز این پیروان حقیقی است.

وی افزود: اگر روشنگری وتبیین ارزش های الهی در جامعه صورت نگیرد جامعه دچار غفلت می شود و کار به جایی می رسد عده ای پای جنازه مطهر شهید شیخ فضل الله نوری مرتکب اعمال زشت می شوند.

کارشناس مذهبی حرم بانوی کرامت تاکید کرد: ایستایی و سکوت در جامعه مهدوی به هیچ وجه جایز نیست و لازم است معرفت افزایی نسبت به خداوند، معرفی درست ائمه معصومین و تبیین راه صحیح در جامعه صورت پذیرد.

وی یادآور شد: شیعیان باید با اعمال و کردار خود زینت امام زمان علیه السلام باشند و به گونه ای در جامعه زندگی کنند که رضایت قلبی امام را فراهم سازند.

سعیدی آریا در پایان گفت: شیطان به دنبال انحراف و دورساختن انسان ها از امام زمان علیه السلام است به همین خاطر باید شبانه روز قلب و دل انسان متوجه امام عصر باشد و زندگی به سبک و روش مهدوی پایه گذاری شود.