به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در برنامه زمزم معرفت شبستان امام خمینی حرم مطهر با بیان اینکه پیاده روی زیارت امام حسین(ع)در میان شیعیان جهان ریشه ای عمیق دارد، گفت: در ایران پیاده روی اربعین در دوران صفویه به اوج خود رسید وبعضی از شاهان صفوی برای ترویج فرهنگ پیاده روی، خود به کربلا می رفتند.
وی با بیان اینکه خداوند در قران کریم برای کسانی که انبیا واولیای الهی را همراهی وراه آنها را ادامه دهند اجر وپاداش بسیار قرارداداه است با استناد به آیه ۱۲۰سوره توبه گفت: خداوند در این آیه خطاب به مردم مدینه می فرمایداهل مدینه واطرافیانشان نباید از همراهی پیامبر (ص) تخلف کنند زیرا هیچ گرسنگی،تشنگی وخستگی به آنها نمی رسد وبه هیچ مکانی که کافران را به خشم آورد قدم نمی نهد وهیچ مال کوچک یا بزرگی را در راه یاری ایشان انفاق نمی کنند مگر اینکه خداوند پاداش بهترین اعمال را به آنها می دهد.
وی افزود: روایت شده هر کس قبر امام حسین(ع) را زیارت کند مثل این است که خداوند متعال را در عرش زیارت کرده است وثواب این زیارت قابل شمارش نیست.
خطیب حرم مطهر باابراز اینکه زیارت امام حسین دارای آثار فردی، اجتماعی ومادی ومعنوی است، خاطرنشان کرد: افزایش طول عمر، زیاد شدن روزی و آسان شدن مرگ بر فرد از آثار زیارت امام (ع) است.
وی با اشاره به آثار اجتماعی زیارت امام حسین(ع) تصریح کرد: این همایش پیاده روی که شیعیان از سراسر جهان در آن حضور دارند نشانه اقتدار و قدرت شیعه و راهی برای سرکوب وهابیت وسایر دشمنان دین است.
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد،اشاعه فرهنگ عاشورا به جهانیان را از دیگر اثار اجتماعی این همایش ذکر کرد وگفت: این همایش که نمایش تولی وتبری است جهانیان را متوجه فرهنگ متعالی عاشورا و اهمیت آن واقعه بعد از ۱۴۰۰سال خواهد کرد.