به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محمدی در برنامه زمزم معرفت با بیان اینکه شرط صبر واستقامت در برابر سختی ها وبلا های زندگی ایمان و اعتقاد قوی به خداوند است، تصریح کرد: اگر انسان ایمان داشته باشد که هر گرفتاری و بلایی که بر او نازل می شود باعث آمرزش گناهان و کامل شدندرجات او می شود بر همه مصیبت ها صبر خواهد کرد.
وی تصریح کرد: اگر انسان به اهداف زندگی خود آگاه باشد و بداند از کجا آمده و در نهایت به کجا خواهد رفت، دنیا و سختی های آن را مدرسه ای برای رشد و رسیدن به کمالات می داند و بر سختی های روزگار صبوری می کند.
خطیب حرم مطهر یکی دیگر از راه های صبر در برابر مشکلات را مقایسه خود با دیگران دانست و گفت: اگر انسان داشته های خود را با دیگران مقایسه کند، در برابر سختی ها و مشکلات بیشتر تحمل خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی یادآورشد: خداوند با بلاها و گرفتاری ها از بنده مومن خود دلجویی می کند و بنا بر روایت معصوم، هر چه ایمان مومن بیشتر باشد سختی و گرفتاری های وی نیز بیشتر است.
وی با اشاره به فلسفه زیارت معصوم (ع) گفت: این زیارت باعث تقرب به اهل بیت و تعظیم شعائر الهی است و در صورتی مورد قبول می باشد که انسان به مقام زیارت کننده، شناخت کافی داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی خالص بودن نیت، افزایش معرفت و رعایت حقیقت و اعمال زیارت را باعث قبولی زیارت ذکر کرد.
خاطرنشان می شود برنامه زمزم معرفت که هر روز ساعت ۱۶:۳۰ در شبستان امام خمینی حرم مطهر برگزار می شود.