به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم مجیدی در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر با بیان اینکه شاخصه زندگی و تمدن انسانی از جوامع حیوانی حجاب و عفاف است، گفت: شخصی که به بلوغ فکری رسیده و از دنیای پست حیوانی و امیال نفسانی گذر کرده باشد حجاب و عفاف را در زندگی نقشه راه خود قرار می دهد.
وی افزود: آنچه انسان را از حیوان متمایز می‌کند رعایت حریم دیگران و حجاب است اما حیوان چون از قدرت عقل برخوردار نیست چیزی به عنوان حریم را نمی‌شناسد و چون حریم ندارد هر کاری را که بخواهد انجام می‌دهد حتی اگر آن کار به قیمت جانش تمام شود.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انتخاب حجاب یکی از مهم‌ترین شاخص های توسعه تمدن انسانی در ادیان الهی و در میان صاحبان فضل بوده و هر انسان خردمندی می‌داند که عریان بودن شاخص زندگی حیوانی است نه انسانی.
خانم مجیدی ادامه داد: کسی که حجاب را انتخاب می‌کند به دیگران اعلام می‌کند که به یک سری معیارها پایبند است مثلاً به حریم دیگران احترام می‌گذارد، به خانواده خود پایبند بوده و به دنبال ارتباطات افسار گسیخته نیست، به پدر و مادر خود احترام می‌گذارد به قانون و نظام آفرینش احترام گذاشته و حق کسی را پایمال نکرده و به اخلاق حسنه متصف است؛ بنابراین زمانی که حجاب را به عنوان پوشش خود انتخاب می‌کنیم باید مراقب باشیم که در قالب پوشش خود این معیارها را رعایت کنیم تا دچار تناقض شخصیت نشویم.
وی با بیان این که دیگران وقتی یک زن و مرد محجوب به عفاف و حیا را می‌بینند از او انتظار دارند که شاخص های سبک زندگی اسلامی را رعایت کند، افزود: چنین شخصی را مردم ملحق به مکتب اهل بیت(ع) می‌دانند؛ بنابراین کسی که چادر زینبی و حجاب فاطمی را انتخاب می‌کند باید مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) عمل کرده و در زندگی فردی و اجتماعی خود این بزرگواران را الگو قرار دهد تا موجب بدبینی دیگران به فرهنگ دینی نشود.
خانم مجیدی یادآور شد: والدین اگر نسبت به حجاب و عفاف فرزندانشان بی قید باشند و فرزندشان هم با حجاب و فرهنگ عفاف بیگانه باشد، نباید از فرزندان انتظار داشته باشیم که این فرزندان در بزرگ سالی به سایر اصول سبک زندگی اسلامی و معیارهای دینی پایبندی کاملی داشته باشد چون حجاب بستر سایر اصول و معیارهای اخلاقی و اسلامی است.