به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تراشیون در برنامه زمزم معرفت شبستان امام خمینی حرم مطهر خاطرنشان کرد: پدر و مادر باید در امر خطیر تربیت فرزندان به عنوان مکمل به همدیگر کمک کنند، باایجاد آرامش در خانواده به عنوان مربی تربیتی، زمینه رشد و نمو فرزندان خود را فراهم نمایند.
وی با بیان اینکه مادران بیشترین نقش را در رشد و تربیت فرزند خود دارند، خاطرنشان کرد: پدر خانواده باید به عنوان یک الگو و پشتیبان برای اعضای خانواده، زمینه امنیت و آرامش همسر خود را به عنوان یک مربی تربیتی، فراهم کند تا او در ایفای نقش خود دچار مشکل نشود.
وی افزود: مرد باید با نگاه، کلام ورفتار خود، آرامش را به همه اعضای خانواده منتقل کند تا خلأ های محبتی که در اثر نبودن او در خانوده ایجاد می شود را جبران کند و حضور او قوت قلبی برای همسر وفرزندانش باشد.
کارشناس زمزم معرفت با اشاره به اینکه تربیت ذاتی نیست، بلکه یک مهارت است که فرد باید با آشنایی با روش های تربیتی آن را کسب کند، تصریح کرد: پدر به عنوان نقش مکمل مربی تربیتی، باید زمینه برای همسر خود فراهم کند تا با فنون وروش های تربیتی آشنا شود.
وی خاطرنشان کرد: پدر و مادر باید با مطالعه کتاب هایی که در زمینه تربیت فرزندان نوشته شده، حضور در جلسات وکلاس های تربیتی واستفاده از مهارت های دیگران، مشورت با کسانی که در تربیت فرزند خود موفق بودند به خصوص کسانی که هم نسل آنها هستند، مهارت های لازم برای تربیت فرزندان را بیاموزند.
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون خاطرنشان کرد: تربیت نسل امروز بسسار دشوار تر از نسل های قبل است، در گذشته چون آلودگی های محیطی و وسایل ارتباط جمعی وجود نداشت، لذا تربیت فرزند خیلی راحت بوده و تنها نگرانی خانواده ها در قبال فرزندان خود اعتیاد به مواد مخدر بوده است اما امروزه اعتیاد شاخه های وسیعی پیدا کرده و امنیت تربیتی وجود ندارد و والدین باید مواظب باشند که فرزندان خود در دام اعتیادهای رسانه ای ایجاد شده توسط دشمنان دین نیفتند.
وی افزود: اگر پدر در تربیت فرزند نقش خود را به خوبی ایفا کند فرزندان در روابط اجتماعی با دیگران و زندگی مشترک در آینده دچار مشکل نخواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون یادآورشد: دلیل اینکه گاهی زن نسبت به همسر خود بی احترامی می کند وحریم خانواده را حفظ نمی کند این است که در گذشته در نوع تربیت او کوتاهی شده است.
وی ادامه داد: والدین باید مراقب رفتارهای خود با کودکان باشند وزمینه امنیت وآرامش روانی آنها را در خانواده فراهم کنند واز پرخاشگری و تنبیه کودکان خوداری کنند.