به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانم انصاری در محفل عصرانه بانوان در رواق حضرت خدیجه (س) حرم مطهر با استناد به آیات قران وروایات معصومین(ع) تصریح کرد: صبر بر مصیبت، صبر معصیت وصبر بر طاعت الهی از انواع صبر است که بالاترین درجه آن صبر بر معصیت در شرایط انجام گناه است.
وی با بیان اینکه شیطان به عنوان دشمنی آشکار همواره به دنبال وسوسه کردن انسان وگمراه کردن او از مسیر الهی است، خاطرنشان کرد: اگر انسان در شرایط سخت آب وهوایی و با وجود وسوسه های شیطان برای خداوند روزه بگیرد یا خانمی که در فضا های اجتماعی نامناسب عفت وحجاب خود را حفظ کند تا امر خداوند را نافرمانی نکرده باشد از نمونه های صبر بر طاعت الهی است.
خطیب محفل بانوان اظهار کرد: کسی که به معاد و زندگی پس از مرگ معتقد باشد و بر مصیبت وارده بر زندگی و از دست دادن عزیزی به خاطر خداوند صبر کند و ناسپاسی نکند، نوع دیگری از صبر است که اجری عظیم دارد.
خانم انصاری بالاترین درجه صبر را مقاومت دربرابر گناه و معصیت عنوان کرد وگفت : کسی که درشرایطی قرار بگیرد که امکان انجام گناه برایش فراهم باشد مانند اینکه در جلسه ای که تهمت وغیبت رایج است حضور یابد یا از نگاه کردن به تصاویر غیر دینی و مبتذلی که امروزه درشبکه های اجتماعی به فور پخش می شود به خاطر خداوند صبر کند، صبر او بالاترین صبر وپاداشش بهشت خواهد بود.
سخنران حرم مطهر با اشاره به آیات ۱۲ تا۱۴ سوره حدید گفت: خداوند در این آیات خطاب به پیامبر(ص) می فرماید درآن روز مردان و زنان مومن را می بینی که پرتو نورشان پیشاپیش آنها و در سمت راستشان پیش میرود وبه آنها گفته می شود بشارت باد شما را در این روز به بهشت ها وباغ هایی که از آنها نهرها جاری می گردد ، درآنجا جاودانه باشید این همان رستگاری بزرگ است.
وی ادامه داد: خداوند درادامه در وصف منافقان می فرماید در آن روز مردان وزنان منافق به مومنان می گویند به ما نگاه کنید وکمی مهلت دهید تا قدری از نور شما به ما برسد که به آنها گفته می شود به دنیا برگردید و در آنجا نور طلب کنید، در این هنگام دیواری میان آنها زده می شود که دری دارد ودرون آن رحمت است و بیرونش عذاب، منافقین به مومنین گویند مگر ما در دنیا باهم نبودیم ؟ جواب می دهند چرا ما باهم بودیم ولی شما خود را فریب داده وآرزوهای دور ودراز شما را مشغول نموده ودر حقانیت دین شک کردید و بر معصیت ها صبر نکرید تا آنکه امر خدا مبنی بر موت شما فرا رسید وشیطان شما را به رحمت خدا امید وار کرد وفریب خوردید.
خانم انصاری با بیان اینکه انسان هر لحظه در معرض امتحان است وشیطان همیشه مشغول وسوسه کردن اوست، خاطرنشان کرد: از نقشه های شیطان برای گمراهی انسان ایجاد شک وتردید در انجام اعمال نیک و موکول کردن فرصت های خوب به آینده است که ممکن است هرگز دیگر برای انسان تکرار نشوند.
وی ادامه داد: انسان باید همواره به یاد مرگ باشد و هر لحظه توبه واستغفار نماید و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد تا در آخرت دچار خسران نشود.