به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم میر امامی در محفل عصرانه بانوان در رواق حضرت خدیجه (س) حرم مطهر با استناد به آیه ۱۳ و۱۴سوره احقاف تصریح کرد: کسانی که گفتند پروردگار ما الله است سپس بر گفته خوداستقامت کردند، نه ترسی برای آنهاست و نه اندوهگین می شوند.
وی افزود: این آیات تفسیری برای نیکوکاران است که از نظر اعتقادی در خط توحید و از نظر عمل بر محور استقامت و صبرند و پاداش آنها بهشت جاودان است.
سخنران حرم مطهر با اشاره به امنیت در قرآن کریم، خاطرنشان کرد: هر کدام از ابعاد امنیت ریشه در ایمان و اعتقادی معنوی انسان به خداوند متعال وهر گونه ناامنی و وحشت در زندگی از کفر وظلم سرچشمه می گیرد.
خانم میر امامی اظهار کرد: بستر اصلی امنیت در ابعاد فردی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و اعتقادی ایمان به خداوند و اعتقاد به حیات اخروی است که آثار خود را در تهذیب نفس و تربیت فرد و جامعه می گذارد و آنها را برای استقامت در برابر ناامنی ها آماده می کند.
خطیب حرم مطهر افزود: هر چند ایمان به خداوند و استقامت بر آن موجبات امنیت و آرامش روانی انسان را فراهم می کند اما خداوند در قرآن کریم برای تامین امنیت اجتماعی انسان راهکارهایی را بیان می کند که تشکیل حکومت اسلامی بر مبنای آموزه های اسلامی مهمترین آنهاست.
وی لزوم مدیریت جامع بر اساس آموزه های اسلامی، برخورد با قانون شکنان و متخلفان و ایستادگی در برابر دشمنان داخلی وخارجی را از دیگر راهکارهای تامین امنیت اجتماعی طبق آیات قران کریم و آموزه های اسلامی ذکر کرد.
وی با بیان اینکه انسان ذاتا موجودی ارزشمند است و برای رسیدن به کمالات عالیه آفریده شده است، ادامه داد: انسان نباید با پیروی از هوای نفس و وسوسه های شیطانی گوهر وجودی خود را به بهائی ناچیز بفروشد زیرا می تواند عمر خود را با خداوند معامله و در زندگی دنیوی به امنیت و در آخرت به نعمت های بهشتی وسعادت دست یابد.
خانم میر امام تصریح کرد: کسی که رضایت خداوند را محور زندگی خود قرار دهد، برنامه های زندگی خود را بر اساس دستورات الهی وسیره عملی ائمه اطهار قرار خواهد داد و از هر چیزی که با خواست خداوند در تضاد باشد خوداری می کند.