به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها ،خانم حقانی در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر با بیان اینکه عاشورا بستر ظهور است، افزود: تا عاشورا و فتنه های دشمنان امام حسین(ع) را درک نکنیم نخواهیم توانست بستر ساز ظهور شویم.
وی با اشاره به اینکه فلسفه قیام امام حسین(ع) زنده کردن فرهنگ امام شناسی در جامعه بود، تصریح کرد: لازمه رسیدن به ظهور هم امام شناسی و شناخت امام زمان(عج) است.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به پیاده روی اربعین گفت: یکی از برکات زیارت اربعین امام حسین(ع) آماده سازی برای ظهور است. ما با حضور در این پیاده روی به امام عصر خود اعلام می‌کنیم که شیعه برای جهاد و نبرد نهایی با کفار آماده است و از دشمن ترسی ندارد.
وی ادامه داد: اگر نمی‌خواهیم در عصر قیام جهانی آخر الزمان مانند کوفیان باشیم باید به خوبی فلسفه امام و امام شناسی را فرا بگیریم؛ زیرا بدون شناخت امام پیمودن مسیر ظهور که از فتنه های رنگارنگ پر است کاری بسیار دشوار و ناممکن خواهد بود.
استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: بسیاری از مکاتب جعلی هم برای این است که مردم را در شناخت امام واقعی دچار شبهه کند اما در حال حاضر با وجود برنامه‌های غنی فرهنگی مانند زیارت اربعین امام حسین(ع) مسیر برای شناخت امام واقعی باز شده و گرد و غبار فتنه های دشمن کنار رفته است. به همین دلیل غرب با حرکاتی مانند پیاده روی اربعین و عاشورا مخالف بوده و می‌خواهد با تهدیدهای تروریستی به وسیله داعش این حرکات مهم و اساسی را متوقف کند.
استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: پیاده روی اربعین گوشه‌ای کوچک از قیام عظیم امام زمان(عج) را برای برقراری حکومت عدل جهانی به نمایش می‌گذارد و لرزه در دل دشمنان امام زمان(عج) و انقلاب جهانی ایشان می‌اندازد بنابراین کسانی که در این پیاده روی شرکت می‌کنند در حقیقت سربازان امام زمان(عج) هستند که جان بر کف برای شکست دشمن آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و با حضور در این حرکت عظیم سیاسی حقانیت واقعی شیعه را به تمامی ملت‌های آزاده جهان نشان داده اند.