به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا مدرسی در برنامه زمزم معرفت در شبستان امام خمینی حرم مطهربا اشاره به آیه ۵۷سوره احزاب تصریح کرد: کسانی که خدا و پیامبرش را اذیت می کنند، خداوند آنها را از رحمت خود در دنیا وآخرت دور می سازد وبرای آنان عذاب خوار کننده ای آماده کرده است.
وی افزود: درمورد اینکه چه چیزی باعث اذیت شدن خداوند می شود بعضی کفر را سبب آزار خداوند می دانند وعده ای همان آزار واذیت پیامبر واهل بیت(ع) را عامل آزار خداوند بیان کرده اند.
خطیب حرم مطهر با بیان اینکه آزار دادن اهل بیت(ع) مانند اذیت کردن پیامبر(ص) است، خاطرنشان کرد: منظور از آزار دادن پیامبر شرک به خداوند و پیروی نکردن از سنت وسیره رسول (ص) خداست ومسلمان باید به تبعیت از خدا و پیامبر(ص) دشمنان خدا را لعنت کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین لعنت ها و نفرت ها در زیارت عاشورا در مورد بنی امیه بیان شده است، گفت: در این زیارت نامه امام باقر(ع) همه بنی امیه را مورد لعنت قرار می دهند وهرچند بعضی از آنها در ظاهر انسان های خوبی بودند ولی چون پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را اذیت کردند مورد لعن خداوند، اهل بیت(ع) و مومنان قرار گرفتند.
حجت الاسلام والمسلمین مدرسی خاطرنشان کرد: همانطور که در زمان اهل بیت(ع) خلفای عباسی وحاکمان ظالم با ایجاد بدعت در دین و جعل احادیت نهایت تلاش خود را برای محو اسلام واهل بیت(ع) به کار گرفته بودند، امروزه نیز گروه داعش وتکفیری ها با تخریب امام زادگان و مکان های مذهبی و ایجاد بدعت در صدد ضربه زدن به اسلام وتشیع هستند.
وی ادامه داد: در آن زمان که مشرکان پیامبر(ص) را اذیت می کردند خداوند به رسول خود فرمود که از آزار مشرکان اندوهگین نباش چرا که این رسالت باقی است وما اسلام را حفظ خواهیم کرد و در این زمان نیز با عنایت خداوند اسلام محمدی باقی خواهد ماند.
خطیب زمزم معرفت با بیان اینکه مسلمان باید سیره و روش اهل بیت(ع) را سرمشق زندگی قرار دهد واز دشمنان آنها برائت بجوید، گفت: امام حسن عسکری(ع) در جواب علی بن حاتم که به ایشان عرض کرده بود من شما و دوستان شما را دوست می دارم ودشمنان شما را لعنت می کنم، فرمود در مجالسی که مومنان دشمنان ما را لعنت می کنند ملائکه حضور می یابند لعن آنها را بالا می برند وهرکسی که دشمنان مارا لعن نکند ملائکه او را لعنت می کنند.