به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم همتی در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر  با بیان اینکه کودکان با بازی کردن اصول زندگی را یاد گرفته و می آموزند که در زندگی خود باید چگونه عمل کنند. بازی برای کودکان وسیله کسب تجربه و یادگیری است.
وی افزود: یکی از بهترین بازی ها برای تقویت خلاقیت و یادگیری کودکان خاک بازی و گل بازی است زیرا به کودکان اجازه می‌دهد با خاک هر چه را که می‌خواهند بسازند.
استاد حوزه علمیه قم  با اشاره به اینکه بازی با قطعات چوب هم در افزایش هوش کودک بسیار مؤثر است، ادامه داد: متأسفانه بعضی از والدین تصور می‌کنند که باید اسباب‌بازی های گران قیمتی در اختیار کودک قرار دهند تا بازی کنند در حالی که والدین به‌خصوص مادران با همان وسایلی که در منزل دارند می‌توانند انواع بازی‌ها را طراحی کرده و با کودک خود بازی کنند.
خانم همتی تصریح کرد: والدین می‌توانند با تکه‌های کاغذ و پارچه انواع اسباب‌بازی و طرح های خلاقانه را ساخته و با فرزندان خردسال خود بازی کنند.
خانم همتی با بیان اینکه والدین حداقل باید روزی یک ساعت برای بازی کردن با فرزندان خود وقت بگذارند، گفت: زیباترین لحظاتی که در ذهن کودک از دوران بچگیش نقش می‌بندد بازی با والدین است و کودک هیچ‌گاه لحظات بازی کردن با والدین به‌خصوص بازی با پدر را فراموش نمی کند.
وی افزود: پیامبر (ص) در دوران عمر گران قدر خود هرگاه وارد شهر یا کوچه می‌شدند و کودکان را در حال بازی می‌دیدند با آن‌ها بازی می‌کردند و همیشه برای کودکان مانند بزرگترها بیشترین احترام را قائل بودند.
استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: بازی با کودکان در سیره رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) است بنابراین ما هم باید برای بازی با کودکان خود وقت بگذاریم و نباید خستگی و کار زیاد را بهانه دعوا کردن با کودکان و عدم بازی با آن‌ها قرار دهیم زیرا زیباترین لحظه در ذهن کودک لحظه‌ای است که والدینش با او بازی می‌کنند و کودک این لحظه را تا آخرین روز عمر خود فراموش نمی کند.