به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم محامی در محفل صبحگاهی بانوان با بیان اینکه زن نباید در مقابل نامحرم به گونه‌ای صبحت کند که زمنیه لذت و تحریک او را فراهم کند، گفت: این کار حرام است و هیچ کدام از فقها این موضوع را جایز نمی دانند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از احکامی که بر زن متعهد و مؤمن مسلمان واجب بوده این است که از رساندن صدای خود به گوش نامحرم خصوصا زمانی که با ناز و کرشمه سخن می‌گوید پرهیز کند.
خانم محامی با تأکید بر این موضوع که آواز خواندن زن برای مردم نامحرم حرام است، تصریح کرد: هیچ کدام از احکام اسلامی به دلیل مفسده انگیز بودن چنین اجازه ای را به زن نداده اند و مرد هم حق ندارد به هیچ وجه به آواز زنان گوش کند و زن تنها می‌تواند برای شوهر خود با صوت آواز بخواند.
وی ادامه داد: عده‌ای تصور می‌کنند که زن یا دختر جوان اگر قرآن تلاوت کرده یا دعا می‌خواند شنیدن صدایش اشکال ندارد؛ در حالی که باید گفت خواندن ادعیه و حتی تلاوت قرآن توسط زن در مقابل مرد نامحرم حرام است و دعا و قرآن مجوز صوت زن در مقابل نامحرم نیست.
استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این موضوع که حضرت زهرا(س) و همه دختران ایشان به احکام اسلامی مقید بودند و نه تنها در مقابل نامحرم لب به سخن نمی گشودند بلکه مواظب بودند نامحرم صدای پای آن‌ها را نشنود و یا سایه و تصویر اندام آن‌ها را نبیند، گفت: اگر ما هم خود را شیعه و محب اهل بیت(ع) به‌خصوص امام حسین(ع) می‌دانیم باید مانند ایشان از حضرت زهرا(س) الگو برداری کرده و زنان باید زینبی وار در اجتماع حاضر شده و رفتار کنند و مواظب باشند که خدای نکرده مبادا مردم نامحرمی با شنیدن صدا و یا دیدن رفتارشان به گناه بیافتد.
خانم محامی ادامه داد: همچنین زن جوان باید از سلام کردن نسبت به مردم نامحرم خودداری کرده و هرگز طبق آیه صریح قرآن صدای خود را در مقابل مرد نامحرم نازک نکند.
استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر زن مسلمان در برابر نامحرم با حیا رفتار کرده و مراقب گفتار خود باشد زمینه هر گونه فسا و فحشا در جامعه از بین می‌رود و چنین جامعه‌ای در مسیر صعود و کمال قرار خواهد گرفت.