به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه  معصومه سلام الله علیها، آیت الله سعیدی در دیدار اعضای کاروان موکب آستان مقدس در اربعین حسینی که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: حضور آستان مقدس در عرصه خدمت رسانی به زائران حسینی در مسیر پیاده روی اربعین،  تجربه ای ارزشمند در این عرصه بود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: حضور امسال آستان مقدس برای نخستین مرتبه و برای کسب تجربه بود که لازم است برای برنامه های آتی، برنامه ریزی های بیشتری انجام شود  تا با قدرت و به صورت ساماندهی شده تر چنین برنامه های فرهنگی برگزار گردد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی پرچمی به نام حضرت فاطمه  معصومه سلام الله علیها برافراشته  می شود، باید از هر نقصی دور باشد و شما باید در این عرصه تمام تلاش و عزم خود را به کار برید.
آیت الله سعیدی با اشاره به عنایت خاص  الهی و اهل بیت علیهم السلام در برگزاری این مراسم معنوی تصریح کرد: در کشوری که داعش در جای جای آن طرح حمله و جنایت به کار می برد ولی حادثه ای برای زائری پیش نیامد؛ این مسئله نشان می دهد که مدیریت اصلی این حرکت از سوی اباعبدالله الحسین علیه السلام انجام شده است.
وی افزود: بسیاری در این حرکت زبان هم را نمی دانستند و همدیگر را نمی شناختند، ولی همه حول محور امام حسین علیه السلام در حرکت بودند، از این رو اتحاد و پیوستگی خاصی در میان آنها وجود داشت.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که این حرکت بزرگ شیعی روی برخی را سیاه کرد، گفت: این رو سیاهی به ویژه برای آل سعود بود که در برگزاری مراسم حج، ناتوانی خود را در مدیریت این مراسم نشان داد و رسم میهمان آزاری خود را نشان داد. جای دارد از تلاش دولت عراق برای برگزاری منظم این مرراسم تشکر کنیم.
وی در پایان با تأکید بر ضرورت حضور پررنگ طلاب در خدمت رسانی به زائران حسینی گفت: با توجه به  جایگاه قم، اگر قرار باشد از این شهر مقدس یا از حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها موکبی در مراسم اربعین راه اندازی شود، لازم است روحانیت نقش محوری در این عرصه داشته باشد.