به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی در سخنرانی بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره)حرم مطهر با بیان  اینکه پایه اصلی اطاعت معرفت و شناخت شخصیت ولی امر است، تصریح کرد: قرآن کریم وروایات معصومین(ع) دو منع مهم برای شناخت شخصیت ومنزلت رسول اکرم (ص) هستند.
وی افزود: در تحقیقی ۱۳۵۸آیه از قرآن کریم در مورد شخصیت حضرت محمد (ص) است که در آنها خداوند یا به اسم ویا بااشاره و مخاطب قرار دادن پیامبر(ص) شخصیت وویژگی ایشان را بیان می کند.
خطیب حرم مطهر خاطرنشان کرد: خداوند در قران کریم می فرماید:ای پیامبر قسم به پروردگارتو قسم کسی مؤمن نمی گردد مگر اینکه تو را در مسائلی که پیش می آید داور قرار دهد و از اعماق جان هیچ اشکالی به داوری تو نگیرد.
وی با بیان اینکه تنها شهادت  دادن به پیامبری رسول خدا(ص) کافی نیست، اظهارکرد: شرط وارد شدن به دایره ایمان، اعتقاد  وباور به حکم رسول خدا (ص) وتسلیم محض در برابر اوامر و نواهی ایشان است.
حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی با بیان اینکه تسلیم پیامبربودن برای همه امت ها ومردم در هر مقام ومنصبی است،ادامه داد: خداوندمی فرماید: «ان الله وملائکته یصلون علی النبی یا ایها الذین آمنو صلوا علیه وسلمو تسلیما» خداو ملائکه دایم بر رسول خدا درود می فرستند ومؤمنان براو درود بفرستند وتسلیم او باشند.
وی با اشاره به ویژگی ها وشخصیت اخلاقی رسول خدا(ص) تصریح کرد: پیامبر(ص) از زمان تولد تا سن ۴۰ سالگی ومبعوث شدن تحت تعلیم وتربیت خداوند متعال قرار داشته واخلاقیات ارزشمند و بزرگی داشتند چنانچه خداوند درمورد ایشان می فرماید « خلق العظیم».
خطیب حرم مطهر ابرازکرد: حضرت علی (ع) در جواب مردی که از ایشان درمورد اخلاقیات پیامبر(ص) سوال کرد فرمود: همانطور که نعمت های خداوند قابل شمارش نیستند اخلاقیات  پیامبر(ص) هم قابل وصف نیستند.
حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی گفت: خداوند در سوره نجم می فرماید”پیامبر از خواسته های نفسانی خود حرف نمی زند بلکه تمام فرمایشات ایشان، وحی الهی است که این تضمینی برای مردم است که در اطاعات از آن حضرت بهانه ای نداشته باشند.
وی ادامه داد: پیامبر تجلی صفات و کرامت خداوند است و سخنان ایشان شامل ” بیات آیات قران کریم”،”حدیث قدسی،”احادیث خود” و “محاورات روزانه” می باشد.