به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین فلاحی در برنامه زمزم معرفت در شبستان امام خمینی حرم مطهر با اشاره به آیه« وَ لَقَدْ بَعَثْنا فِی کُلِّ أُمَّهٍ رَسُولاً أنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ.» قطعا در میان هر امتی رسولی برانگیختیم تا آنان را به یکتاپرستی بخواند و از پرستش طاغوت بازدارد، تصریح کرد: هدف نهایی پیامبران الهی هدایت بشر به مسیر الهی و رساندن آنها به توحید و کمال بود.
وی با بیان اینکه دومین هدف بعث انبیای الهی تزکیه و تهذیب انسان بوده است ، با استناد به آیه ۱۶۴ سوره آل عمران گفت: خداوند در این سوره می فرماید: لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَی الْموْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَهَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُبِینٍ.» خداوند بر مومنان منت نهاد زیرا از خود انان رسول را در میانشان برانگیخت تا آیات الهی را برای آنان بخواند، آنان را تزکیه نماید ووحکمت را به آنان بیاموزد اگر چه پیش از این در گمراهی آشکار بودند.
خطیب حرم مطهر با بیان اینکه علم و دانش از ارکان اساسی برای سعادت فرد وجامعه بشری می باشند، خاطرنشان کرد: علم ودانش ابزار مهم قدرت هستند که اگر در اختیار انسان های ناسالم قرار گیرد باعث هلاکت جامعه بشری خواهد شد ولی اگر علم همراه خودسازی و تزکیه باشد بهترین سرمایه برای افراد وجامعه خواهد بود.
وی با بیان اینکه آیات قرآن کریم بزرگترین سرمایه بشریت است، ادامه داد: خداوند ۱۲۴ هزار کتاب را بر پیامبران نازل کرد که آخرین آنها قرآن کریم است وهر یک از پیامبران موظف بودند با تامل در آیات این کتاب آسمانی، آنها را برای  مردم تلاوت کنند تا هم آن را درک کنند وهم از آن درس بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین فلاحی با بیان اینکه حکمت چیزی است که به واسطه آن انسان حق را از باطل تشخیص می دهد، خاطرنشان کرد: انبیای الهی بهترین مربیان بشر بودند زیرا احکام ومعارف الهی را به انسان آموخته وبا گفتار ورفتار خود در جهت تزکیه انسان از زشتی وپلیدی ها گام برداشته اند.
و ی با اشاره به ایه ۲۵ سوره حدید سومین هدف بعثت را برپایی قسط وعدل در جامعه بشری ذکر کرد وگفت : خداوند در این آیه می فرماید؛ لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمِیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ. » ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنها کتاب آسمانی ومیزان ( شناسایی حق از باطل ) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند.
خطیب حرم مطهربیان داشت: همه پیامبران الهی برای مبارزه با ظلم وبرپایی عدل الهی همواره با ستمگران وحاکمان ظالم در ستیز بودند وبرخی از آنها بخاطر این عمل تبعید می شدند و بعضی نیز به شهادت می رسیدند یا مجبور به مهاجرت می شدند.
حجت الاسلام والمسلمین فلاحی با بیان اینکه آزادی وحریت ارمغان پیامبران الهی برای بشریت است، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم یکی دیگر از اهداف بعثت پیامبران را آزاد کردن انسان ها از غل وزنجیر هایی که به وسیله نفس اماره یا دیگر انسان ها به دست وپای انها افتاده ومانع رسیدن به کمال و مقام قرب الی الله می شود، بیان می کند.
وی گفت: پیامبران الهی در طول تاریخ با آشنا کردن مردم با توحید ویکتاپرستی و مبارزه با شر ک و بت پرستی سعی در هدایت انسان به سوی خداوند داشته اند.