به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانم انصاری در محفل عصرانه بانوان در رواق حضرت خدیجه (س) حرم مطهربا بیان اینکه زبان یکی از بزرگترین نعمت الهی است که انسان به واسطه آن می تواند به سعادت یا شقاوت برسد، تصریح کرد: هرکس در مورد حفظ زبان از معصیت و گناه سستی کند زمینه هلاکت وشقاوت خود را فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه انسان دارای دو بعد حیوانی و حرکت به سمت کمالات انسانی است، افزود: انسان در مسیر خیر و شر تا بی نهایت می تواند حرکت کند و به ویژه زنان که بیشتر از زبان خود استفاده می کنند می توانند با گفتار وکلام خود برای دیگران مرهم و یا به وسیله آن موجبات گناه وآزار و اذیت دیگران را ایجاد کنند.
خطیب محفل بانوان با ابراز اینکه انسان باید بر آن چیزی که از زبانش صادر می شود مدیریت داشته باشد، اظهار کرد: کمترین آفت زبان آن است که حرفی بزند که نه گناه و نه ثواب باشد ولی برای آخرت او فایده ای نداشته باشد و بهترین و آسانترین راه برای حفظ زبان از خطا و لغزش تمرین سکوت در موارد غیر ضروری است.
وی با بیان اینکه معرفت و شناخت نسبت به قیامت انسان را از گناه ومعصیت باز می دارد، گفت: اگر انسان به زود گذر بودن دنیا و حسابرسی قیامت ایمان واعتقاد پیدا کند، باعث می شود که در زندگی خود برنامه ریزی کرده و با دوری از معصیت و نهادینه کردن ارزشهای اخلاقی در وجود بعد معنوی وروحانی خود را پرورش داده وبه کمالات عالیه دست می یابد.
سخنران حرم مطهر با اشاره به اینکه دشمنان امروزه با انواع تبلیغات و ترویج فرهنگ های غیر دینی به دنبال از بین بردن شکوه و عظمت تشیع هستند، ادامه داد: شیعیان نباید فریب دشمن را بخورند و تحت تاثیر تبلیغات آنها قرار گیرند، بلکه باید با منکرات مبارزه کنند که یکی از منکرات خرید و فروش محصولات از کافران است.
خانم انصاری در پایان با بیان اینکه شکستن نماز واجب حرام است، گفت: در مواردی که برای فرد یا دیگری خطر جانی وجود داشته باشد، مسجدی نجس شده باشد، فرد یکی از ارکان نماز را فراموش کرده باشد ، ضرر مالی ویا طلبکاردرخواست طلبش را کند، فرد می تواند نمازش را بشکند .