به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها،خانم مجیدی در محفل صبحگاهی بانوان در رواق حضرت خدیجه(س) با اشاره به اینکه تربیت کودک از بدو تولد آغاز می‌شود و از همان روزهای اول نوزاد توان یادگیری و فراگیری امور مختلف را دارد.
وی افزود: همین توان کودک در یادگیری امور مختلف موجب شده است که امروزه برنامه‌ریزی هدفمند برای آموزش کودک با کمک اسباب‌بازی ، انیمیشن، فیلم و کتاب‌های مختلف در دستور کار قرار گیرد.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروزه در جوامع بشری فرهنگ‌هایی مانند فرهنگ غربی که خود را فرهنگ برتر و فرهنگ غالب می‌دانند با ساخت فیلم و تولید محصولات فرهنگی سعی کرده‌اند به صورت گسترده به کودکان جهان الگودهی داشته باشند که البته بیشتر این الگوها و قهرمانانی را که معرفی می‌کنند مروج فرهنگی برهنگی و توحش انسانی و حیوانی فرهنگ غرب هستند.
خانم مجیدی با اشاره به اینکه امروزه مادران می‌توانند خیلی راحت با دوختن چادر برای عروسک های دخترانشان و آموزش نماز به کودک در قالب بازی مروج فرهنگی دینی و اسلامی باشند، گفت: تا زمانی که والدین تنها به نیازهای جسمی کودک توجه کرده و به نیازهای روحی و تربیتی او بی‌تفاوت باشند غرب در میدان ترویج مبانی فرهنگی یکه تاز میدان خواهد بود.
وی با تأکید بر این موضوع که باید از دو سالگی با جدا کردن بستر دختر بچه از پسر بچه حریم و پوشش را به کودکان آموزش دهیم، تصریح کرد: از سن سه سال لازم است دختر بچه‌ها و پسر بچه‌ها تفاوت‌های رفتاری و پوششی خود را با یکدیگر بفهمند و بر مبنای آن عمل کنند.
استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: البته والدین نباید در این زمینه بر کودکان خود سخت‌گیر باشند بلکه باید تا پنج سالگی به طور کامل ولی به مرور زمان فرزند خود را با نوع پوشش و رعایت حریم ها آشنا کنند.
خانم مجیدی ادامه داد: پدر و مادرانی که می‌خواهند از همان روز نخست دختر بچه آن‌ها به طور کامل حریم حجاب را رعایت کند موجب دلزدگی او از پوشش می‌شوند.
استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: بهتر است پدر و مادر با تهیه لباس‌های مناسب و زیبا که متناسب با فرهنگ حجاب و عفاف باشد کودکان خود را با فرهنگ حجاب آشنا کنند و با تعریف از دختر بچه با حجاب زمنیه پایبندی او را به این عنصر سازنده فرهنگی فراهم کنند.