به گزار ش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین میر شفیعی در سخنرانی بعد از نماز مغرب وعشا در شبستان امام خمینی حرم مطهر با اشاره به آیه ۵۲ سوره نور یکی از آثار اطاعت از پیامبر(ص) را رستگار شدن عنوان کرد و گفت در این آیه خداوند می فرماید « وَ مَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ یَخْشَ اللَّهَ وَ یَتَّقْهِ فَأُولئِکَ هُمُ الْفائِزُون» و کسانی که اطاعت خدا ورسول خدا را کنند واز خدا بترسند وتقوا پیشه کنند رستگارند.
وی دومین آثار اطاعت از پیامبر(ص) را هدایت شدن به مسیر الهی دانست و گفت: خداوند در آیه ۵۴ همین سوره خطاب به پیامبر(ص) می فرماید بگو که خدا را فرمان برید واز پیامبر(ص) اطاعت کنید ، پس اگر اطاعت نکردید براو بار رسالت اوست وبر شما بار تکلیف خویش واگر اطاعت کنید هدایت خواهید یافت و بر رسول خدا جز ابلاغ روشن رسالت تکلیفی نیست
خطیب حرم مطهر با اشاره به آیات ۵۹ و۶۹ سوره نساء کامل شدن ایمان و محشور شدن با انبیای الهی و شهدا و صدیقین را از آثار دیگر اطاعت از رسول خدا ذکرکرد.
حجت الاسلام والمسلمین میر شفیعی با بیان اینکه شناخت خداوند بدون اطاعت از رسول خدا ممکن نیست، خاطرنشان کرد: دلیل اینکه در آیات قرآن کریم نام پیامبر(ص) در کنار نام خداوند ذکر می شود این است که بدون معرفت، محبت و اطاعت از پیامبرو اهل بیت(ص) کس نمی تواند خداوند را آنگونه که شایسته است بشناسد وبندگی اش را به جا آورد.
وی محبوب خدا شدن، آمرزیده شدن گناهان ، مورد رحمت خداوند واقع شدن وواردشدن به بهشت را از دیگر آثار اطاعت وپیروی از رسول خدا عنوان کرد.
استاد حوزه علمیه گفت: امام صادق(ع) در جواب مردی که از ایشان درخواست دعا برای ورود به بهشت را کرد، فرمود شما در بهشت ولایت ما هستید دعا می کنم که از این بهشت خارج نشوید.
خطیب حرم مطهربا بیان اینکه عصیان ونافرمانی از رسول خدا(ص) برای انسان آثار زیان باری در دنیا وآخرت دارد با اشاره به آیه ۳۳سوره آل عمران ، اظهار کرد خداوند در این آیه می فرماید: «قُلْ أَطِیعُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ فإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّ اللّهَ لاَیُحِبُّ الْکَافِرِینَ » بگو خدا وپیامبر او را اطاعت کنید و اگر روی گردان شوید قطعا خداوند کافرا ن را دوست ندارد.
وی ادامه داد: خداوند در این آیه یکی از آثار نافرمانی از پیامبر(ص) را در زمره کافران قرار گرفتن ذکر می کند وکسی از نظر عقیده پیامبر را قبول نداشته باشد ویا در عمل از دستورات ایشان پیروی نکند کافر محسوب می شود.
حجت الاسلام والمسلمین میر شفیعی گمراه شدن وضلالت را دومین آثار نافرمانی از پیامبر(ص) بیان کرد وافزود: خداوند می فرماید وقتی خدا ورسول خدا به کاری حکم می کنند زنان ومردان مومن حق ندارند که نافرمانی کنند وهر کسی که از حکم خداوند ورسولش تبعیت نکند در گمراهی آشکار است.
خطیب حرم مطهرخاطرنشان کرد: خداوند می فرماید « ان الذین یوذون الله و رسوله لعنهم الله فی الدنیا و الاخره» کسانی که خدا و رسولش را اذیت می‎کنند مورد لعنت خداوند در دنیا و آخرت هستند، که منظور از اذیت خداوند وپیامبر(ص) عدم اطاعت ازدستورات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.