به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد شب گذشته در مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه محبت و مهربانی بهترین روش برای تربیت انسان‌ها است، گفت: پیامبر اکرم(ص) مظهر رحمت و رحمانیت خداوند در عالم هستی برای مخلوقات هستند.
وی افزود: آیات قرآن کریم می‌فرمایند که اگر پیامبر(ص) بداخلاق بود مردم از گرد او پراکنده می‌شدند و قرآن انتشار جهانی اسلام را نتیجه رحمت و مهربانی حضرت رسول(ص) برای آن‌ها عنوان می کند.
استاد حوزه علمیه قم  با تأکید بر اینکه سوره الرحمن در حقیقت با نام رحمانیت خداوند آغاز شده است، افزود: آیات قرآن به‌خصوص آیه ۱۲۸ سوره توبه می فرماید« لَقَد جاءَکُم رَسولٌ مِن أَنفُسِکُم عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رَحیمٌ» پیامبر اسلام(ص) را مظهر رحمانیت خداوند عنوان می کند.
حجت‌الاسلام فرحزاد افزود: ۱۱۴ سوره قرآن کریم با آیه «بسم الله الرحمن الرحیم» شروع شده و به مسلمانان واجب شده است که در طول روز حداقل ۶۰ بار این آیه را تکرار کنند.
وی تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که رحمت و رحمانیت خداوند در سراسر زندگی بشر جاری بوده و انسان با گفتن این آیه رحمت و مَحبت خداوند نسبت به مخلوقات را به خود یادآوری می کند.
حجت‌الاسلام فرحزاد افزود: در ادامه آیه می‌فرماید که بر پیامبر اکرم(ص) رنج‌های امت خیلی مشکل و سخت است و از آن جایی که یکی از علامت های محب واقعی و حقیقی این است که رنج‌های دیگران بر او سخت بوده و برای رفع این رنج‌ها و مشکلات تلاش می‌کند می‌توان پیامبر اکرم(ص) را محب واقعی و رحمت خواه واقعی برای امت اسلامی عنوان کرد.
استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه پیامبر(ص) برای امت مانند معلمی دلسوز و مهربان هستند که از ایشان برای امت اسلامی خیرخواه تر وجود ندارد، گفت: زمانی که حضرت رسول(ص) برای دعوت مردم به اسلام به طائف رفته بودند آن‌قدر مردم به ایشان سنگ زدند که مرگ بر حضرت قالب شد ولی حضرت زمانی که در کنار غلام عداسی می‌خواست استراحت کند برای مردمی که به ایشان سنگ زده بودند طلب دعا و مغفرت می‌کردند که همین رفتار از روی رحمت و مهربانی ایشان موجب شد که غلام عداسی به اسلام ایمان آورد.
حجت‌الاسلام فرحزاد یادآور شد: در بحار الانوار نصایحی از حضرت رسول(ص) به اباذر بیان شده که در آن آمده در آخر الزمان، زمانی خواهد آمد که علمای منحرفی ( مانند رهبران داعش) پیدا می‌شوند که مردم را به جهنم می‌برند و پیامبر اکرم(ص)از این جریان که در آخر الزمان اتفاق می‌افتد برای امت گریان هستند و از رنج آن‌ها رنج می‌برند که این موضوع نشانه خیر خواهی و مَحبت واقعی حضرت به امت اسلامی است.