به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین میر شفیعی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به اینکه سیره رسول خدا(ص) مظهر اوصاف و کمال الهی است، گفت: غضب و ناراحتی رسول خدا(ص) از کسی، موجب غضب و ناراحتی خداوند از آن فرد می‌شود و مهربانی و رحمت حضرت به کسی موجب رحمت الهی بر او می‌شود به همین دلیل است.
وی افزود: به همین دلیل است که خداوند هر گز محبان و امت رسول خدا(ص) را مورد عذاب قرار نمی‌دهد چون حضرت رسول(ص) نسبت به امت خود بسیار مهربان و دلسوز هستند و همواره برای آنها تلاش کرده و دعا می کردند.
خطیب حرم مطهر تصریح کرد: با وجود این که مردم طائف دهان و دندان‌های پیامبر(ص) را شکستند و خاکستر بر سر ایشان ریختند ایشان هرگز از  خداوند برای نزول عذاب بر آن‌ها دعا نکردند در حالی که در جریان قوم نوح، عاد و هود شاهد هستیم که انبیای الهی پس از اینکه متوجه شدند قومشان هدایت پذیر نیستند برای نزول عذاب دعا کردند و این یکی از همان دلایلی است که برجستگی حضرت رسول(ص) را به عنوان پیامبر خاتم نشان می دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین میر شفیعی با تأکید بر این تمام انبیای الهی به حضرت رسول(ص) احترام گذاشته و وقتی می‌خواستند دعای آن‌ها مستجاب شود خداوند را به پیامبر خاتم و خاندان ایشان قسم می دادند، گفت: حفظ احترام پیامبر (ص) نه تنها بر امت اسلامی بلکه بر پیروان تمام ادیان واجب است.
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم بالاترین نشانه بندگی را در برابر خداوند سجده می داند، اظهار کرد: خداوند از ملائک خواست که در مقابل ولی خدا بنا به امر و اراده او سجده کنند که این موضوع نشان می‌دهد ولی خدا در روی زمین مظهر تمام اوصاف کمالی حضرت حق است.
این سخنران با بیان اینکه ولی خدا در روی زمین حضرت رسول(ص) و خاندان ایشان هستند، افزود: ما هم باید مانند فرشتگان تابع امر الهی باشیم و در برابر رسول خدا(ص) و نایبان ایشان که حضرت علی(ع) و فرزندان ایشان هستند خضوع و خشوع نشان دهیم تا به وسیله اتصال به این خاندان و پذیرش ولایت آن‌ها بتوانیم در جمع بندگان و مؤمنان قرار گیریم.