به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین واضحی با بیان اینکه برخی شعارهای مردمی و اسلامی می دهند ولی در واقع دنبال منافع خود هستند، اظهار داشت: مردم مسلمان باید مراقب باشند که آیا مسئولان خود، سیاست مدار هستند یا سیاست باز، مبادا برخی ظاهری صالح داشته باشند ولی باطن آنها فریبکارانه و دنبال منافع شخصی خود باشند.
حجت الاسلام و المسلمین واضحی از راههای شناخت معصومین را تأمل در زیارت نامه، سیره و روش زندگی آنها دانست و گفت: یکی از القاب معروف امام رضا (ع) غریب الغرباست، سیاست های شیطانی مامون و منکر شدن امامت حضرت توسط وکلا و نمایندگان قبل و بعد از خود باعث غریب الغرباشدن امام رضا(ع) شده است.
وی ادامه داد: در چند سال آخر عمر امام رضا(ع ) مامون ایشان را با احترام از مدینه به خراسان آورد و گرچه در ظاهر امام(ع) را به عنوان ولیعهد  معرفی و نزدیک خویش  حفظ کرده ولی در باطن حق انجام هیچ کاری را به امام (ع) نمی داد و بعد هم ایشان را مسموم کرده و برای فریب عوام اقدام به برپایی مجالس عزاداری کرد.
خطیب قبل از ظهر حرم مطهر یادآورشد: نمایندگان و وکلای امام موسی کاظم(ع)  زمانی که امام در زندان به سر می بردند به نمایندگی از ایشان، به مسائل شرعی پاسخ و نذورات شرعی را جمع آوری می کردند و از این طریق در بین مردم اعتباری کسب کرده و بعد از شهادت ایشان به دو گروه تقسیم شدند.
وی خاطرنشان کرد: یک گروه می گفتند امام موسی کاظم (ع ) به عنوان امام آخر و غایب است و روزی ظهور خواهد کرد و ما نماینده ایشان هستیم و گروه دوم که امامت امام پس از امام موسی کاظم (ع) یعنی حضرت امام رضا(ع) را قبول داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین واضحی گفت: پیام این مساله نیز این است که مومنان به هوش باشند که هر کسی که از امام زمان دم می زند و خود را به عنوان نماینده معرفی می کند ولی بین شیعه و سنی اختلاف افکنی می کندو دنبال توهین فرق اسلامی هستند را قبول نکنند.
وی با اشاره به فضیلت ذکر “صلوات بر محمد وآل محمد” ادامه داد: امام علی(ع)فرمودند صلوات برمحمد  و آل محمد چنان گناهان را از بین می برد که آب آتش را از بین می برد و از راه های بر آورده شدن حاجات  مداومت بر این ذکر شریف است.