به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون، در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر با بیان اینکه یکی از لوازم تربیت دینی کودک جدا کردن بستر و اتاق خواب کودک در یک سالگی است، گفت: این موضوع امنیت اخلاقی و سلامت روانی کودک را تضمین می کند.
وی افزود: از آن جایی که در بدو تولد نوزاد فواصل شیر خوردن او کوتاه است و مادر و بچه اذیت می‌شوند، کودک می تواند تا ۱۴ ماه میهمان اتاق والدین باشد و پس از آن باید از والدین جدا شود.
کارشناس مسایل تربیتی ادامه داد: به این علت ۱۴ ماهگی بهترین سن برای جدا سازی اتاق کودک از والدین است که در این زمان تغذیه کودک با غذای سفره کا مل شده و اگر پدر و مادر به خوبی فرزند خود را تغذیه کنند دیگر کودک در نیمه های شب از خواب بیدار نمی‌شود و نیاز به مراقبت خاصتی ندارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین تراشیون ادامه داد: در مدتی که کودک میهمان اتاق والدین است پدر و مادر باید مراقب رفتار و کردار خود باشد.
وی اظهار کرد: بچه‌ها از بدو تولد زمان خوابشان کوتاه است ولی بعد از یک سالگی دوره خواب آن‌ها کامل شده و شش تا هفت ساعت می خوابند؛ بنابراین مانند دوران ابتدایی تولد نیاز نیست که مادر در فواصل زمانی کوتاه به آن‌ها شیر بدهد.
کارشناس مسایل تربیتی ادامه داد: همچنین به این علت۱۴ ماهگی سن مناسب جداسازی کودک است که بچه مفاهیمی مانند ترس و تنهایی را نمی‌فهمد و راحت‌تر می‌تواند در اتاق مستقل بخوابد در حالی که یک کودک پنج ساله را خیلی سخت می‌توان از والدینش جدا کرد زیرا می‌گوید می ترسم.
حجت‌الاسلام و المسلمین تراشیون با بیان اینکه متأسفانه امروزه خانواده‌ها نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند، یادآور شد: اگر والدین به دنبال تربیت دینی و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی هستند باید در همان مدت ۱۴ ماهگی اتاق کودکانشان را جدا کرده و امنیت اخلاقی و روانی او را تضمین کنند.