به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله محسن اراکی، در اجتماع عظیم یادبود از شهدای جنایت اخیر حکومت نیجریه که در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد با اشاره به اینکه ندای حق و حقیقت را نمی‌توان با گلوله و تیر خاموش کرد، گفت: جنایت های غرب و تروریسم دولتی در نیجریه اوج مظلومیت و حقانیت شیعیان این کشور را نشان می دهد.
وی افزود: ترس دشمن از قیام مردم این کشور نشان می‌دهد که آن‌ها از اسلام ناب محمدی ترس دارند و به هر وسیله‌ای که شده می‌خواهند نور اسلام حقیقی را خاموش کنند.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه تروریسم خوب و بد ندارد، گفت: بد ترین جنایت در حق بشریت تروریسم دولتی است که غرب به شدت از آن حمایت می کند.
آیت الله اراکی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم در وصف این مجاهدان چنین می فرماید«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ؛ یعنی هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مردگانند بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند».

وی محور اجتماع شیعیان نیجریه را تقوای خداوند رحمان توصیف کرد و گفت: در جهانی که حقوق به اصطلاح بشر تعیین کننده است چگونه می‌شود که قانونی به خود اجازه دهد بدون ارتکاب هیچ جرمی و بدون تعرض یا هر گونه عملی که حتی بوی اغتشاش داشته باشد مسلحانه با بی رحمی جمع کثیری از انسانهای پرهیزکار و رئوف را با گلوله به شهادت برسانند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در واکنش به اقدام بی شرمانه برخی از ملل اسلامی تصریح کرد: باید ملل اسلامی این اقدام وحشیانه را توهین و تهدیدی برای آینده خود بدانند و این جنایت علاوه بر محکومیت رسمی باید از سوی تمام ملل اسلامی مورد تعقیب قرار گیرد.

آیت الله اراکی وظیفه صاحبان قدرت را واکنش تند و صریح در مقابل این جنایت دانست و گفت: امروز باید تمام صاحبان قدرت و مدعیان حقوق بشر بدانند که بزرگترین اقدام ترورسیتی از سوی یک حکومت خون خوار رخ داده است؛ بنابراین اگر دادگاههای بین الملللی این اقدام وحشیانه را محاکمه نکنند مشروعیت خود را در مقابل اذهان عمومی و تاریخ بشریت از دست خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه هر امری که در راه خدا باشد خداوند به آن فضلی عنایت می‌کند، اظهار کرد: فضل و برکت خون این شهدای مظلوم مقدمه‌ای بر نصر الهی است؛ بنابراین باید جهان به زودی شاهد نصرت هایی باشد که همه معادلات را بر هم خواهد زد.

وی هرگونه سستی در مقابل این جنایت از سوی حکام جهان و ملل اسلامی را زمینه سازی برای تهدید آینده بشریت و امنیت جهانی توصیف کرد و گفت: اگر حکام غاصبی همچون دولت و ارتش خون خوار نیجریه دست خود را در ایجاد چنین فجایعی باز ببینند و مورد باز خواست قرار نگیرند مردم تمام دنیا باید منتظر فجایعی وحشیانه تر و سخت تر از این باشند.
دبیر کل مجمع تقریب مذاهب آزادی و درمان رهبر شیعیان نیجریه تا بهبودی و سلامتی کامل را یک مطالبه عمومی در جهان اسلام دانست و گفت:مجامع حقوقی اگر این مطالبه بزرگ جهانی را تعقیب نکنند دیگر اعتمادی به این حقوق و مجامع حقوقی همانند قبل نخواهد کرد.

آیت الله اراکی محاکمه عاملان این جنایت در دادگاههای بین‌المللی را یک امر مسلم و غیر قابل چشم‌پوشی دانست و تصریح کرد: اجتماع عظیم طلاب حوزه علمیه قم که در حقیقت مرکز جهان اسلام است نشان از آن است که عاملان این جنایت را تعقیب و محاکمه خواهیم کرد.