خانم حقانی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها،با بیان اینکه خود سازی رمز رسیدن به ظهور است، تصریح کرد: تا زمانی که از خود شروع نکنیم نخواهیم توانست یاوران خوبی برای امام عصر(عج) باشیم.
وی افزود: جامعه کنونی فاصله زیادی با جامعه منتظر فرج دارد و تا زمانی که شاخص های زندگی خود را به شاخص های جامعه مهدوی و فرج نزدیک نکنیم نخواهیم توانست زمینه تشکیل حکومت عدل جهانی را فراهم می کند.
خطیب حرم مطهر ادامه داد: متأسفانه در جامعه امروز همه منتطر هستند تا یکی برای ظهور قدمی بردارد در حالی که اگر به این دید به ظهور نگاه کنیم هر گز ظهور محقق نخواهد شد.
خانم حقانی با تأکید بر اینکه متأسفانه در حال حاضر به جای این که مردم منتطر امام زمان(عج) باشند امام(ع) در غربت و در تنهایی چندین ساله به انتظار یاران خود نشسته‌اند تا ایشان را در قیام همراهی کنند، گفت: برای ما به عنوان شیعه و محب اهل بیت(ع) تأسف بار است که امامان انتظار ما را بکشد و منتطر ما باشد.

وی افزود: انتظار فرج یعنی آماده سازی همگانی برای فرج نه اینکه فقط شعار همگانی برای ظهور بدهیم بلکه باید به صورت عملی جامعه منتظر را تحقق بخشیم در غیر این صورت شعار گرایی برای ما هیچ سود و ثمره ای نخواهد داشت.
خطیب حرم مطهر یادآور شد: آغاز امامت امام زمان(عج) فرصتی است که با خود به دقایقی و قرن‌هایی که از عصر غیبت کبری گذشته فکر کنیم و تصور کنیم که چقدر انتظار برای امام زمان(عج) سخت بوده و با وجود اینکه ایشان قرن‌ها منتظر بشریت هستند بازهم یاران وفادار برای ایشان پیدا نشده و قیام ایشان به تأخیر افتاده است بنابراین اگر می‌خواهیم امامان بیشتر از این رنج تنهایی را تحمل نکند باید ثانیه های ظهور را نزدیک کنیم.