به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده و دلهره تمام وجودش را فرا گرفته بود، رواق را چندین بار طی می کند وبه هر زائری می رسد با دادن مشخصات ظاهری سراغ کیف گمشده اش را می گیرد و با تکرار جمله ” یا حضرت معصومه(س) ” دوباره همان رواق را دور می زند اما چیزی نمی یابد.
این خانم که از استان لرستان آمده بود می گوید بعد از زیارت در گوشه ای از رواق نشستم و بعد از خواندن زیارت نامه و نماز چون حالم خوب نبود از حرم خارج شدم و بعد از چند ساعت ،زمانی که می خواستم تلفن همرام را شارژ کنم و به دوست زنگ بزنم متوجه شدم کیفم را که تمام مدارکم هم در آن بود جا گذاشتم والان تمام رواق را گشتم ولی کسی آن را ندیده است.
وی به « دفتراشیاء پیدا شده» واقع در صحن امام رضا حرم مطهرمی رود در این دفتر انواع اشیاء و وسایل گمشده در حرم در آن نگهداری می شود وزائر تنها با دادن مشخصات شئ گم شده می تواند آن را پیدا کند و با آرامش به شهر خود برگردد واین خانم نیز با توضیح مشخصات کیف و مدارک خود آن را پیدا کرده و با دعا و خوشحالی از این دفتربیرون آمد.
در این دفتر نظم خاصی وجود دارد تا زائر به راحتی بتواند گمشده خود را پیدا کند وباجه های مختلفی مانند باجه تلفن همراه، باجه وجوه نقد ومدارک پیدا شده، باجه پوشاک وکیف و باجه اشیاء گران قیمت و.. وجود دارد وخدام حضرت معصومه(س) با گرفتن مشخصات وسیله گم شده زائر را به باجه مربوطه راهنمایی می کنند.
هر وسیله ای که وارد این دفترمی شود ابتدا توسط خادمین آنجا در دفتر ثبت اندیکاتور بر اساس نوع آن وبا تاریخ، ورودی می خورد وزمانی که صاحب آن پیدا شود با تحویل آن از این دفتر خارج می شود.
اما اگر صاحبان آن اشیاء برای دریافت وسایل گمشده خود به این دفتر مراجعه نکنند، خادمان حرم بیکارنمی مانند وبرای یافتن صاحب حقیقی این وسایل نهایت تلاش خود را به کار می گیرند و اگر صاحب آن پیدا شود در صورتی که در شهر قم باشد به آنجا مراجعه کرده و وسیله پیدا شده خودرا دریافت می کند واما اگر صاحب آن وسیله زائری از راه دور باشد و مراجعه برایش سخت باشد، باز خادمان بانوی کرامت غفلت نمی کنند وبا هزینه ” حرم مطهر” آن وسیله را برای آن زائر می فرستند.
اما گاهی تلاش خادمان حرم برای یافتن صاحب آن وسایل بی نتیجه است وبعد از گذشت ۷یا ۸ ماه کسی برای دریافت آن وسایل مراجعه نمی کند که در این صورت وسایل قیمتی موجود در این دفتر به « جمع داری اموال حرم » و پوشاک و کیف های موجود نیز به انبار مرکزی حرم تحویل داده می شود وبعد از یک سال با اجازه تولیت محترم حرم مطهر، حکم شرعی آن مشخص و بعضا به کمیته امداد، بهزیستی و سایر موسسات خیریه تحویل داده می شود تا بین نیازمندان توزیع شوند.

photo_2015-12-20_14-57-36