به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حسین وحید پور در برنامه زمزم معرفت در شبستان امام خمینی حرم مطهرخاطرنشان کرد: ماهیت ومحتوای مجالسی که برای اعیاد اهل بیت(ع) برگزار می شود، باید به دور از وهن مذهب وتوهین به مقدسات سایر فرقه ها ومذاهب باشد.
وی افزود: افرادی که اقدام به برگزاری مجالس برای ولادت اهل بیت(ع) می کنند باید مواظب باشند که محتوا وماهیت این محافل ممکن است از طریق فضای مجازی منتشر شود لذا باید از توهین به مقدسات مذاهب دیگر که باعث اختلاف بین شیعه وسنی شده خوداری شود.
کارشناس برنامه زمزم معرفت با بیان اینکه محتوای این محافل باید در شأن اهل بیت(ع) ومکتب تشیع باشد، اظهار کرد: افراد نباید با گفتار واشعاری که به کار می برند وحدت شیعه وسنی را از بین ببرند، زیرا در این صورت به جای اعلان برائت از دشمن در واقع باعث اختلاف مسلمین شده وجان شیعیان را به خطر می اندازند.
حجت الاسلام والمسلمین وحید پور با بیان اینکه فردی که به دیگری قرض می دهد نباید سودی اضافه بر اصل پول بگیرد، یاد آورشد: در چهار مورد گرفتن سود اضافی بر اصل پول اشکال ندارد که شامل اول قرض پدر به فرزند خود است که می تواند در زمان سررسید چیزی اضافه از او بگیرد، دوم، قرض مرد به همسرش است که می تواند سود آن را دریافت کند.
وی ادامه داد: سومین موردی که سود بر قرض حلال است، قرض فرزند به والدین است وهمچنین مسلمانی که به کافر قرض می دهد می تواند سودی اضافه از او بگیرد.
کارشناس برنامه زمزم معرفت با بیان اینکه درعمل به احکام شرعی رضایت مرد برای زن شرط نیست، گفت: اگر مردی زن را به بی حجابی مجبور کند در این صورت زن تا می تواند باید در برابر خواسته او مقاومت کند.
حجت الاسلام والمسلمین وحید پور خاطرنشان کرد: اگر زن بی حجاب باشد مرد باید او را منع از منکر کند، نه اینکه او را کتک زند یا طلاق دهد، بلکه باید به گونه ای درخانه مدیریت کند و زن را در تنگنا قرار دهد تا حجاب وعفت خود را رعایت کند.
وی در مورد نگاه کردن مرد به تصاویر زنان بی حجاب خارجی در تلویزیون افزود: اگر مرد خوف افتادن به گناه داشته باشد نباید به این تصاویر نگاه کند ولی اگر بداند که با نگاه کردن احتمال گناه برای او وجود ندارد ، اشکال ندارد.
خطیب حرم مطهر در مورد نماز مسافر گفت: اگر کسی از وطن خود مهاجرت کند به گونه ای که قصد برگشت به آنجا را نداشته باشد هر وقت که به آن شهر برگردد اگر قصد ۱۰روز نکند نمازش شکسته است.