به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از کارکنان امور حمل و نقل و راهداری استان قم اظهار داشت: خدمت به این آستان در شهر مقدس قم، از افتخاراتی است که قسمت همه مسئولان استان شده است. این آستان منحصر به حرم مطهر نیست، بلکه بر اساس سخن امام صادق علیه السلام، این شهر، حرم اهل بیت علیهم السلام است. از این رو خدمت در شهر قم، خدمت به حرم اهل بیت علیهم السلام است.
وی گفت: در تاریخ هر ملتی، روزهایی است که برجستگی برخوردار است. همانطور که در اسلام و قبل از اسلام این روزها مورد عنایت و یادآوری بودند و در قرآن کریم با عبارت “اذکروا” (به یادآورید) چندین بار مطرح شده است و پیامبران الهی را به یادآوری این ایام الله توصیه فرموده است.
امام جمعه قم با بیان این که  برخی از ایام الله، ایام سرور و شادی است ولی برخی ایام الله نیز روز عذاب الهی برای اقوامی است که طغیان کرده بودند، گفت: بر این اساس، ایام الله لزوماً به معنای شادی و سرور نیست؛ مانند روزی که عذاب الهی بر قوم نوح، قوم لوط و…، نازل شد.
وی با اشاره به هفته حمل و نقل و راهداری گفت: با توجه به تجمیع کالاها در بنادر و دستور امام برای توزیع هرچه سریعتر این کالاها در دوران جنگ، حرکتی جهادی از سوی فعالان این عرصه انجام شد و این دستور امام خمینی(ره) انجام شد؛ این روز، از جمله روزهایی است که باید گرامی داشته شود.
آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: البته باید دقت کرد که چه اتفاقی افتاده که باید این روز را گرامی بداریم؟ این کار جهادی، نشان داد که مردم ما ظرفیت و توان این را دارند که کارهای بزرگ را در کمترین زمان و امکانات شروع کنند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ادامه داد: اگر در این عرصه منتظر بودیم دولت به تنهایی بخواهد کاری انجام دهد، نمی  تواند، ولی زمانی که ملت با تمام توان وارد عرصه شد، این کار به صورت جهادی و کامل انجام پذیرفت.
وی با تأکید بر این که این ظرفیت و توانایی باید برای همیشه حفظ شود، تصریح کرد: ما معتقدیم که ملت باید بر توان و تولید خود تکیه کند زیرا ما قدرت و توان کارهای بزرگ را داریم.
آیت الله سعیدی تصریح کرد: با امکاناتی که امروزه در اختیار داریم، ثابت کرده ایم که می توانیم کار خود را پیش بریم، چه اینکه تحریم ها برداشته شود یا همچنان بر جای خود باقی بماند.
وی دل بستن به کمک غیر را اشتباه عنوان کرد و گفت: اگر به کمک دیگر کشورها دل ببندیم، نتیجه این می شود که هرچه مسئولان تلاش می کنند مذاکرات اخیر به نتیجه برسد، همچنان می بینیم که حرف های جدیدی از سوی غرب در رسانه ها منتشر می شود. البته این رفتار نفاق گونه و دورویی و دشمنی که یک لحظه از دشمنی دست بر  نمی دارد راه را برای ما روشن تر از گذشته می کند.
درابتدای این دیدار، مدیر کل مسکن و شهرسازی استان قم گزارشی درباره فعالیت های امور حمل و نقل و راهداری استان ارائه  داد.
خاطرنشان می شود در این دیدار جمعی از مدیران و مسئولان ادارات راه و شهرسازی، حمل و نقل پایانه ها، راه آهن، هواشناسی، آزمایشگاه فنی مهندسی خاک و بانک مسکن حضور داشتند.