به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی در سخنرانی بعد از نماز مغرب و عشای شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت مطهر با اشاره به اینکه آیات قرآن بیان می‌کنند که اسلام دین حق است و خداوند این دین را برای هدایت مردم به سوی حق و حقیقت نازل کرده است، گفت: در حدیث لوح به این موضوع اشاره شده که در آخر الزمان و به وسلیه حضرت حجت(عج) دین حقیقی یعنی اسلام ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.
وی افزود: هدف از رسالت انبیاء و حضرت رسول(ص) آموزش حقیقت دینداری به مردم است و اگر انسان دین نداشته باشد یا مهم‌تر از آن عامل به دین نباشد و دین حق را به خوبی نشناسد هر حاکم و حکومتی را پذیرفته و زیر یوغ حکومت طاغوت قرار خواهد گرفت.
خطیب شبستان امام خمینی حرم مطهر با اشاره به این که آیه ۹ سوره صف «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» به جایگاه کرامت انسانی و دین مداری در زندگی انسان اشاره دارد، گفت: اگر دین انسان دین حق باشد جایگاه انسان به میزان دین داری اوست.
حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی تصریح کرد: دین، انسان را به جایگاه حقیقی او یعنی کرامت انسانی و انسانیت می رساند.
وی تصریح کرد: امام زمان(عج) اضافه بر قیام به سیف(شمشیر) به گسترش دین حق پرداخته و در آن زمان است که انسان جایگاه واقعی و کرامت حقیقی خود را کسب خواهد کرد.
کارشناس مسایل دینی اظهار کرد: بعد از شهادت رسول اکرم(ص) دشمن درصدد حذف دین و جایگاه آن از زندگی مردم برآمد و به همین دلیل سعی کرد با حذف جانشینان رسول خدا(ص) یعنی ائمه (ع) و شهادت آن‌ها به این هدف خود برسد.
حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به اینکه طاغوت ها از جمله بنی امیه با استفاده از نام حضرت رسول (ص) و اسلام سعی کردند منافع خود راتأمین کنند، گفت: دعا برای فرج از جمله دعاهایی است که موجب تعجیل در فرج شده و حکومت طاغوت ها را هم سست و ریشه‌کن می‌کند.
وی یادآور شد: برای اینکه از سیطره حکومت طاغوت رها شده و زیر لوای حق و حقیقت قرار بگیریم باید اسلام را به خوبی شناخته و مسلمانان و اسلام شناسان خوبی باشیم و بهتر است اسلام را به جای شناخت در فضای مجازی و اعمال وحشیانه یک گروه طبق رهنمود رهبر معظم انقلاب از منبع آن یعنی قرآن و سیره حضرت رسول(ص) و ائمه (ع) دریافت کنیم تا دچار انحراف و خطر نفاق و جریان تکفیر نشویم.