به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل مدرسی در برنامه زمزم معرفت قبل از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی حرم مطهربا اشاره به اهمیت شناخت ومعرفت انسان نسبت به امام معصوم(ع) تصریح کرد: پیامبر(ص) در حدیثی می فرماید « من مات ولم یعرف امام زمان مات میته جاهلیه» کسی که بمیرد در حالی که امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلی مرده است.
وی با بیان اینکه شناخت حجت خداوند در هر عصر و زمانی ، وظیفه شیعیان اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: منظور پیامبر(ص) از” من ” در این حدیث کل موجوداتی است که صاحب عقل ودرک هستند و آوردن” مات” نشانگر آن است که انسان بالاخره روزی از این دنیا خواهد رفت واگر مرگش بدون شناخت امام زمانش باشد عاقبت به خیر نخواهد شد.
خطیب حرم مطهر با بیان اینکه باید از علم ودانش علماء ودانشمند ان نهایت بهره را بگیریم، ابراز کرد: پیامبر(ص) در جواب مردی که به ایشان گفته بود من در این شهر غریب هستم ، فرمود: کسی در میان امت اسلام غریب نیست، بلکه غریب قرآنی است که کسی آن را تلاوت نکند، مسجدی است که کسی در آن نماز نخواند و عالمی است که در بین مردم حضور دارد، ولی کسی از علم او بهره ای نمی گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین مدرسی گفت: امام صادق در جواب زراره که از ایشان خواست وظایف شیعیان را در عصر غیبت مشخص کند، فرمود: اگر زمان غیبت را درک کردی این دعا را بخوان ، خدایا خودت را به من بشناسان، چون اگر خودت را به من نشناسی ، پیامبرت را نخواهم شناخت واگر پیامبر(ص) را نشناسم حجت تو را نخواهم شناخت ، خدایا حجت خود را به من معرفی کن زیرا اگر حجت تو را نشناسم از دین خود گمراه شده ام.
وی با اشاره به اینکه زمین هیچ گاه از حجت خداوند خالی نخواهد شد ، خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) در روایتی می فرماید: اگر زمین از حجت خدا خالی شود ، مثل آب که کسی توان استقرار بر آن را ندارد سست خواهد شد وفرو می رود.
حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با بیان اینکه معرفت به امام زمان (عج) باید همراه اطاعت باشد ، تصریح کرد: اگر انسان به همراه معرفت محبت هم داشته باشد اما اطاعت نکند، فایده ای ندارد وزمینه ظهور امام عصر(عج) زمانی فراهم شود که انسان علاوه بر شناخت امام خویش(ع) از دستورات او نیز اطاعت کند.