استاد حوزه علمیه خواهران گفت: محبت به امام حسین(ع) اگر همراه با معرفت نباشد؛ نمی تواند انسان را تغییر دهد.

خانم حقانی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه صرف حضور در عزاداری امام حسین(ع) موجب تغییر روحی انسان نمی شود؛ گفت: معرفت، آن شرطی است که اگر با حضور در هیئت های عزداری همراه شود؛ خواهد توانست خلق خوی انسان را حسینی کرده و انسان را به سید الشهداء نزدیک کند.

وی افزود: در کوفه عده زیادی محب امام حسین علیه السلام بودند؛ اما از آنجایی که این محبت با معرفت همراه نبود بی وفایی کرده و با وجود آگاهی بر حق امام زمان خود، امام حسین علیه السلام را تنها رها کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران عاشورا را عرصه عبودیت و توحید عنوان کرد و گفت: عاشورا جلوه توحید به خداوند است و توحید در ذات، خالقیت، افعال و توحید در تمام مراتب آن، در کربلا قابل مشاهده است.

حقانی ادامه داد: کربلا عرصه بندگی خدا به معنای واقعی کلمه است و عاشورا میدانی است که برای تمام ابعاد سبک زندگی اسلامی، می توان از آن الگو برداری کرد.

وی افزود: محب امام حسین علیه السلام و یک انسان عاشورایی سعی می کند؛ مانند امام حسین علیه السلام اصل دین را با توحید و اخلاص در بندگی حفظ کند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: محب امام حسین علیه السلام به تمامی ظواهر اسلامی پایبند است و صرف علاقه و محبت به اهل بیت را شرط رستگاری نمی داند؛ بلکه در تمام عرصه ها سعی می‌کند؛ این محبت و علاقه را چه در عمل و چه در ظاهر بروز دهد.

انتهای پیام/ ۱۱۲