به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در این دیدار که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین زحمت کش، معاون آموزش مدرسه علمیه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه گزارشی درباره فعالیت های علمی و تربیتی این مدرسه ارائه داد.
وی با اشاره به فعالیت این مدرسه علمیه با پذیرش طلاب مقطع دیپلم، گفت: با توجه به نیاز جامعه به مبلغان دینی، شعبه دوم و سوم این مدرسه نیز آغاز به کار کرد و که در شبعه دوم طلبه ها از مقطع تحصیلی سیکل و در شعبه سوم، طلبه ها با تحصیلات دانشگاهی پذیرش می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین زحمت کش با اشاره به رفت و آمد اقشار مختلف مردم به حوزه های علمیه در گذشته گفت: برای احیای این سنت، طرحی در این مدارس اجرا شد که از همان سال های ابتدایی شاهد رفت و آمد اقشار مختلف مردم برای کسب معارف دینی به این مدرسه علمیه هستیم؛ این طرح امروزه توسعه یافته و با عنوان طرح الهادی در حال اجراست.
وی توجه به قرآن و نهج البلاغه را از رویکردهای مدرسه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه عنوان کرد و گفت: طلاب در سه سال اول طلبگی با قرآن آشنا می شوند. نهج البلاغه نیز در سال های اول با حکمت ها و در ادامه بانامه ها و خطبه ها در مدرسه تدریس می گردد.
معاون آموزش مدرسه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه خاطرنشان کرد: سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری نیز از جمله برنامه های جاری در میان طلاب این مدرسه علمیه است که در این طرح طلاب از مباحث مختلف این آثار خلاصه برداری و آنها را مباحثه می کنند.