مولوی نذیر احمد سلامی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، با بیان اینکه وحدت یکی از مهم‌ترین راهبردهای دینی و شرعی برای توسعه و پیشرفت کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: تا زمانی که وحدت بر جامعه اسلامی حاکم نشود پیشرفت بی‌معنا خواهد بود.
وی افزود: هدف دشمن از ایجاد اختلاف و تفرقه میان شیعه و سنی نابودی اسلام است و دشمن می‌خواهد به هر شکلی که شده نور اسلام را خاموش کرده و اسلام آمریکایی و بی‌محتوا و غربی را جایگزین اسلام رحمانی کند که متأسفانه به کمک داعش تا حدودی توانسته به این هدف خود برسد.
نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمن هیچ گاه مصلحت مسلمانان را نخواسته است، افزود: غرب بیشترین منفعت را از اختلاف میان مسلمانان می‌برد و همانطور که امروز شاهد هستیم به کمک داعش اقدام به چپاول منابع کشورهای اسلامی و قاچاق این منابع خدادادی کرده است.
مولوی سلامی با اشاره به اینکه تحکیم وحدت از مهم‌ترین وظایف شرعی شیعه و سنی است، گفت: هرکس که وحدت مسلمانان را مورد تهدید قرار دهد در خط دشمن بوده و خائن به مسلمانان است و مردم باید در مقابل چنین فردی هوشیار باشند زیرا زمزمه اختلاف را تنها می‌توان از زبان دشمنان اسلام شنید.
مولوی سلامی با اشاره به اینکه توسعه و سعادت و تأمین منافع بشری در سایه وحدت ممکن می شود، گفت: تا زمانی که وحدت بر جوامع بشری حاکم نشود و جنگ و خونریزی محور مبادلات انسانی باشد پیشرفت و دست یابی به منافع انسانی بی‌معنا خواهد بود.
وی یادآور شد: برای اینکه بتوانیم اسلام را در جهان نشر و گسترش داده و آن را به عنوان یک دین رحمانی به جهانیان معرفی کنیم باید از اختلاف و تفرقه افکنی خود داری کنیم.