آیت الله سید محمد ابراهیم ربانی مهمویی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، با بیان اینکه زیربنای تفکر اسلامی وحدت است، گفت: حضرت رسول(ص) بر مدار وحدت توانستند اسلام را از شهر مدینه به تمام نقاط جهان اسلام منتقل کنند.
وی افزود: بررسی های تاریخی نشان می‌دهد زمانی که وحدت بر جامعه اسلامی حاکم شده پیشرفت و شکوفایی به دنبال داشته در حالی که زمانی که آتش جنگ داخلی و اختلافات مذهبی در جهان اسلام بر افروخته شده تمام پیشرفت‌ها نابود شده و اندیشمندان زیادی در اثر این اختلافات جان خود را از دست داده اند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جنوب خراسان با بیان اینکه ایران الگوی خوبی برای هم زیستی مسالمت آمیز گروه‌های اسلامی و غیر اسلامی است، تصریح کرد: تشیع و اهل سنت باید در سراسر  جهان، ملت ایران را الگوی خود قرار  داده و به جای تأکید بر اختلافات مذهبی برای پیشرفت و توسعه ملت و کشور خود تلاش کنند.
آیت الله ربانی ادامه داد: وحدت رمز انسجام امت اسلامی است و تا زمانی که به این واژه در جهان اسلام بی توجهی شود گروه‌های تروریستی و تکفیری غربی مانند داعش از این نبود وحدت استفاده کرده و شکاف هایی را که در جهان اسلام با وحدت پر نشده با کینه و اختلاف میان مذاهب اسلامی پر می کنند.
وی یادآور شد: سکوت در برابر جنایت های کسانی که به حمایت از  یک گروه  اسلامی دست به کشتار مردم بی‌گناه می‌زند کار اشتباهی است و اگر کشورهای اسلامی به بهانه حمایت از اهل سنت در برابر داعش سکوت نمی‌کردند ما امروز شاهد رشد داعش این غده سرطانی در جهان اسلام نبودیم بنابراین هر کس که می‌خواهد وحدت مسلمانان را از بین برد چه صدایش به اسم تشییع از لندن شنیده شود و چه به اسم اهل سنت در لوای داعش خارج شود کافر و دشمن مسلمان بوده و هدفی جز نابودی اسلام ندارد و باید در برابر چنین دشمنی با بصیرت عمل کرد.