مولوی فاروقی در گفتگو با پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، تصریح کرد: از راهکارهای مهم برای ایجاد وحدت و استحکام در جامعه اسلامی برقراری تعاون، محبت در میان مسلمانان و کم کردن بغض، حسد و کینه در قلب‌ها است و بالاترین درجه محبت ایثار است.
امام جمعه اهل سنت خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم دست استعمارگران را از غارت کوتاه کنیم باید مسلمانان به وحدت برسند تا تلاش‌های استکبار بی‌نتیجه شود.
مولوی فاروقی افزود: اگر مسلمانان منسجم شوند، هیچگاه دشمن نمی‌تواند در کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد کند و امروز گروه‌های تروریستی نمی‌خواهند که در کشورهای اسلامی آرامش و وحدت باشد.
امام جمعه اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه باید گام‌های عملی در راستای تحقق وحدت در جامعه برداریم و در این راه به سیره پیامبر اقتدا کنیم، افزود: برابری و عدالت راهکار تحقق وحدت در جامعه اسلامی است.
وی ادامه داد: وحدت خواهد توانست آرمان مسلمان را در خصوص فتح بیت المقدس محقق می کند.
امام جمعه اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه برآیند وحدت حماسه هایی ماندگار و باشکوه مانند حماسه نهم دی ماه است، تصریح کرد: در حماسه نهم دی آنچه توانست انقلاب و ایران را حفظ کند وحدت اسلامی بود و اگر مردم با هم وحدت نداشتند فتنه گران به طور یقین به اهداف پلید خود دست پیدا می کردند.
مولوی فاروقی ادامه داد: گرامیداشت حماسه هایی مانند حماسه نهم دی و تقویت آن در ابعاد جهانی می‌تواند به افزایش وحدت و همگرایی در میان امت اسلامی کمک کند.
وی با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر ولایت رمز وحدت و امت اسلامی و هدف حماسه نهم دی است، یادآورشد: مسلمانان باید به تبعیت از رهبر معظم انقلاب در همه عرصه ها مصلحت مسلمانان را الگوی خود قرار داده و تک بعدی فکر کنند و به فکر تأمین منافع جهان اسلام باشند نه منافع یک گروه خاص زیرا منفعت گرایی خاص، عامل تفرقه در جهان اسلام است.