حجت الاسلام والمسلمین لطفی نیاسر در گفت و گو با پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با تأکید بر ضرورت پیوند مراکز دینی و مذهبی با رسانه گفت: ما همانطور که همه تاریخ و دین خود را از ظرفیت های رسانه ای مانند مسجد و اماکن مقدسه داشته ایم، در ادامه این حرکت دینی نیازمند این اماکن مقدسه هستیم.
وی افزود: ما برای امتداد سبک زندگی ایرانی و اسلامی خود وابسته هستیم که رسانه و حرم های مطهر معصومین علیهم السلام را با هم هماهنگ کرده تا از ظرفیت های هم استفاده کنند.
وی همجواری حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با حوزه علمیه قم و برخورداری از تاریخی که در بر دارد را مورد توجه قرار داد و گفت: برای استفاده از این ظرفیت باید از ابزار رسانه استفاده کنیم.
وی با بیان این که بدون رسانه نمی توانیم حرف های دین خود را به  دیگران منتقل نماییم، گفت: اگر امروزه فرهنگ های غالبی در دنیا داریم، به دلیل استفاده همه جانبه آنها از ظرفیت رسانه است.
وی خاطرنشان کرد: در بین فرهنگ ها، منطقی ترین و انسانی ترین فرهنگ، فرهنگ اهل بیت علیهم السلام است.
وی با اشاره به پذیرا بودن همه انسان های آزاد اندیش از مکتب تشیع گفت: این در حالی است که سایر فرق، در این راستا نیازمند استفاده از ابزارهایی چون پول، زور و قدرت هستند. شیعه هرجایی که پیام خود را مطرح کرده است، با استقبال روبرو بوده؛ در چنین شرایطی نیازمند هستیم که با استفاده از ابزار رسانه و امکانات جدید آموزه های دین خود را منتشر سازیم.
وی ابزار تبلیغی گذشته را در عین اهمیت و ضرورت، برای انتقال مفاهیم دینی به سراسر جهان ناکافی دانست و گفت: یکی از سنت هایی که از گذشته در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها  در ماه مبارک رمضان وجود داشت، آیین ترتیل خوانی قرآن کریم بود؛ ولی زمانی که این مراسم از طریق رسانه به جهانیان مخابره شد، با اقبال عمومی روبرو شد. این مراسم ضمن این که در بسیاری از شبکه های جهانی به صورت زنده پخش می شود، تهمت بی توجهی شیعه به قرآن را نیز از بین برده است.
وی با بیان این که رسانه نقش خود در ترویج این مراسم بزرگ قرآنی را نشان داده است، گفت: البته باید بدانیم که رسانه نیز نیازمند عتبات مقدسه معصومین علیهم السلام است. اگر رسانه خدمتی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها می کند، در اصل به خود خدمت کرده است.
وی افزود: اگر صدا و سیمای قم برنامه های خود را در اماکن مقدسه از جمله حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها پخش کند، تأثیر به مراتب بیشتر از پخش برنامه از استدیو می باشد.