به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد عابدی در آیین خطبه خوانی خادمان حرم مطهر حضرت معصومه که به مناسبت آغازین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی صبح امروز دوازدهم بهمن ۹۴ برگزار شد به یکی از اقدامات انقلابی خادمان حرم مطهر در دوران ستم شاهی اشاره کرد و گفت: خادمان متدین و آزاده این حرم هنگامی که همسر کثیف شاه تصمیم گرفت که در این حرم بیاید و قداست این حرم را زیر پا بگذارد کاری کردند که در هنگام عبور وی از مسجد موزه چلچراغ(لوستر) این مسجد بر سر وی بیافتد و کشته شود ولی این اقدام نافرجام ماند .

وی همچنین به اقدامات خادمان برای ممانعت از سخنرانی رضا شاه پهلوی و پسر ملعونش در حرم مطهر اشاره داشت و گفت: همواره این سخنرانی های اینچنینی را در میدان آستانه فراهم می دیدند تا پای این افراد به داخل حرم باز نشود و این طاغوت ها در مکان مقدسی مانند حرم ورود نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عابدی حرم مطهر را مهد انقلاب دانست و گفت: این حرم همیشه نقطه آغاز و پایان تظاهرات بود.

وی با بیان اینکه مهمترین شعار مردم قبل از پیروزی انقلاب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود تصریح کرد: این انقلاب برای جلوگیری از ظلم و استعمار بود و استقلال و عزت کشور اولین شعار ملت ایران در تظاهرات و راهپیمایی های اعتراضی بود.

وی افزود: امام راحل از این موضوع ناراحت بودند که چرا یک گروهبان آمریکایی به یک ارتشبد ایرانی دستور می دهد ؟! این مخالف با عزت ایرانی مسلمان است و این امر مهمترین نکته مدنظر امام بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی به تبیین دومین بخش از شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ایران برای مردم نوید قبول حریم خصوصی آنها را می داد که باید به این حریم خصوصی احترام گذاشت همانطور که پیامبر اعظم در روز غدیر فرمود که مانند جانی که عزیز است آبروی مومن هم عزیز است، یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی احترام به حریم خصوصی و آزادی افراد بود.

وی با تاکید براینکه انقلاب از این حرم مطهر شروع شد گفت: امام در جایی فرمودند که من هرچه دارم از نماز شب و زیارت حضرت معصومه است و ما باید تلاش کنیم که مردمی که به اینجا پناه می آورند با آرامش و عزتی که خداوند برای آنها قرار داده محفوظ بمانند.