به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها،مجمد جعفر افسای با بیان اینکه در فروشگاه متبرکات آستان مقدس غرفه های متنوعی برای زائران وجود دارد و زائران و مجاوران می توانند متبرکات آن حضرت در این مکان تهیه کنند، اظهار داشت: یکی از غرفه های این فروشگاه به عرضه انگشترها و سنگ های قیمتی مانند عقیق، فیروزه، زمرد و … که در داخل ضریح انداخته می شود ، می پردازد.

مدیر خزانه داری و نذورات آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: عطر فاطمی رایحه دلنشین روضه منوره است، که در دو نوع سرد و گرم است و با بسته بندی شکیل و با قیمت ۱۰ هزار تومان فروخته می شود .

وی همچنین با اشاره به ویژگی های اجناس متبرک عرضه شده در این فروشگاه گفت: لاله و شمعدان و آیینه ها و اجناس متبرکی که در این فروشگاه عرضه می شود، اولا قیمت سنگینی ندارد و ثانیا عتیقه نیست و از همه مهمتر آنکه آستان در حال حاضر نیازی به آن ندارد ولی بهر حال این اجناس حتی برای مدت کوتاهی در این آستان مورد استفاده قرار گرفته است.

افسای ویژگی پارچه های متبرک حرم مطهر را اینگونه تشریح کرد: بیش از ۹۰ درصد این پارچه های متبرک از بالای ضریح مطهر جمع آوری شده است و همگی آنها نو دست اول است و اگر استفاده شده باشد، به صورت کیلویی بفروش می رسد اما این پارچه های نو پس از بسته بندی با قیمت مناسب و با تنوع زیاد عرضه می شود که شامل چادرهای مشکی نمازی و مجلسی دوخته شده و یا قواره  و انواع روسری و شال و … است.

مدیر خزانه داری و نذورات آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه غرفه فرش این فروشگاه به عرضه فرشهای متبرک حرم مطهر می پردازد، گفت: در این غرفه فرش های کوچک پارچه، بزرگ پارچه و تابلو فرش عرضه می شود و زائران و مجاوران می توانند از فرش های ۲۴ متری ۷ رنگ ماشینی بازدید کنند.

وی افزود: در آینده نزدیک فرش های دستبافت ابریشم و گرانقیمت نیز عرضه می شود.

افسای غرفه عفاف و حجاب را از غرفه های جذاب این فروشگاه برای زائران و مجاوران عنوان کرد و گفت: در این غرفه انواع محصولات و ملزومات مرتبط با عفاف و حجاب مانند چادر، روسری، آستینچه،دستکش و جوراب و روپوش صورت و مقنعه است که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته است.

مدیر خزانه داری و نذورات آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها غرفه کتاب، نرم افزار و بازی های فکری کودکان را به نوعی غرفه فرهنگی این فروشگاه دانست و گفت: کتاب های انتشارات زائر و نیز کتاب های مذهبی و لوح های فشرده صوتی و تصویری برای رایانه و دستگاه صوتی و تصویری و همچنین بازی های رایانه ای و فکری در این غرفه در معرض دید قرار داده شده است.

افسای غرفه بزرگ مواد غذایی و بهداشتی این فروشگاه را در راستای خدمت رسانی بیشتر به زائران عنوان کرد و گفت: این غرفه با عرضه محصولات آستان قدس رضوی شامل بیسکوییت کیک و انواع ترشیجات و کنسرویجات به همراه پسته باغات آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، و دیگر محصولات بهداشتی و غذایی و با قیمت مناسب عرضه می شود تا زائران بتوانند به این مواد دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به قرار گرفتن این فروشگاه در پارکینگ شرقی  زائر گفت: در این فروشگاه محصولات یک نفره در بسته بندی کوچک مانند قند و شکر و چای عرضه می شود و در کنار آب سرد و گوارای شیرین و آب جوش رایگان می تواند بسیاری از احتیاجات آنها را برطرف سازد.

مدیر خزانه داری و نذورات آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: این فروشگاه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۵ تا ۲۲ به خدمت رسانی زائران مشغول است ولی در نوروز این ساعت کاری به صورت یکسره از ساعت ۸ تا ۲۳ باز است .

افسای درگاه اینترنتی AMFM.ir و صندوق  نظرسنجی های حرم مطهر و فروشگاه را از راه های ارتباطی با نمایشگاه متبرکات دانست و تصریح کرد: این فروشگاه با نمایشگاه فرهنگی حرم مطهر که ۸ پلان از زندگانی آن حضرت را به تصویر می کشد، مجاورت دارد .

وی افزود: در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ بازدیدکننده های فروشگاه رشد ده برابری داشته است و رشد فروش آن ۶ برابر شده است.