به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) گفت: قرآن و عترت، دو منبع اصلی برای بشریت است که اگر هر کدام از آنها نباشد، راهی برای سعادت وجود ندارد.
وی با اشاره به خانه نشین شدن امام علیه السلام پس از ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) گفت: پس از پیامبر اسلام(ص) تلاش همه جانبه ای شد که سخنان اهل بیت علیهم السلام و معارف ناب اسلامی که عترت پیامبر(ص) نقل می کردند، از بین برود.
این سخنران، احادیث موجود از اهل بیت پیامبر(ص) را حاصل تلاش ها و خون های پاک مؤمنان و محبان اهل بیت علیهم السلام عنوان کرد و گفت: از جمله منابع موجود در این عرصه، صحیفه سجادیه است که از امام سجاد علیه السلام به یادگار مانده است؛ این امام همام معارف ناب اسلامی را در قالب دعا به ما ارائه کرده اند و امروزه با زحمت فراوان، پس از قرن ها، در اختیار ماست.
وی با اشاره به جایگاه اهل بیت علیهم السلام در کلام پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: با وجود جایگاه برجسته اهل بیت علیهم السلام و تأکیدات نبی مکرم اسلام دراین باره، شاهد هستیم که برخی نه تنها حرمت این خاندان را حفظ نکردند، نسبت به آنها ظلم کردند و حتی بیان سخن آنها را نیز ممنوع کرده بودند.
حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی با ضروری دانستن بیان اعتقادات حق تشیع برای همگان اظهار داشت: ما گاهی در قالب تقیه و وحدت، دچار اشتباه شده و اعتقادات درست خود را بیان نکرده ایم؛ کسی حق ندارد به رهبران سایر مذاهب توهین نماید ولی آنچه بر گردن ماست، تأکید بر اعتقادات حقه خود و تبیین فضائل اهل بیت علیهم السلام است.
وی افزود: باید قدر روایاتی را که درباره فضائل امام علی علیه السلام و سایر ائمه اطهار علیهم السلام با خون دل و تلاش و مجاهدت علمای برجسته به دست ما رسیده است، بدانیم و آنها را برای همگان تبیین نماییم.
این سخنران در ادامه درباره جایگاه دعا در تعالیم اسلامی گفت: بر اساس روایات، نماز کسی که پس از اقامه نماز دعا نمی کند، بالا نمی رود. همچنین در روایات، یکی از عوامل اجابت دعا، صلوات بر محمد و آل محمد دانسته شده و توصیه شده است در ابتدا و انتهای هر دعایی گفته شود.