به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حجت الاسلام والمسلمین رزاقی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت درباره آیات سوره مبارکه کوثر گفت: این سوره کوتاه ترین و کم حجم ترین سوره قرآن کریم و در عین حال بر اساس مفسران شیعه و سنی، از جامع ترین سوره های قرآن است.
وی با بیان این که تمامی راه های کمال در دنیا و آخرت در سوره کوثر تبیین شده است، گفت: خداوند در آیه اول این سوره بیان می دارد که «انا اعطیناک الکوثر»؛ در این سوره عبارت «انا» بیان می دارد که مبدا و هستی همه امور از سوی خداست، از این رو کلمه ابتدایی سوره کوثر، تأکید بر توحید است.
این سخنران افزود: خداوند عالم هستی و موجودات را آفرید و خداست که آن را به صورت درست مدیریت می کند. خداوند در این مدیریت، تربیت مخلوقات را نیز عهده دار است. در چنین شرایطی انسان باید تنها از خداوند مدد بخواهد و گره های بازنشدنی را به او واگذار نمود.
وی درباره شخصیت نبی مکرم اسلام(ص) در این آیه اظهار داشت: عبارت «اعطیناک» دلالت بر شخصیت پیامبر است. «کَ» در این کلمه، خطاب به پیامبر است که نشان از جایگاه رفیع ایشان است که خداوند ایشان را مخاطب مستقیم خود قرار می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین رزاقی ادامه داد: بشریت و حتی انبیای الهی هرچه دارند، از وجود مبارک حضرت محمد صلی الله علیه و آله دارند؛ ایشان واسطه خیر و رحمت خداوند است که انسان ها با توسل به این مقام شریف، می توانند در پیشگاه خداوند مقرب شوند. در این آیه توحید در کنار نبوت آمده است که نشان می دهد برای مسلمانی، علاوه بر شهادت وحدانیت خدا، باید بر نبوت پیامبر(ص) نیز شهادت داد.
این سخنران درباره عبارت «کوثر» در آیه ابتدایی این سوره مبارکه گفت: کوثر در این آیه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست. دشمنان اسلام بیان می داشتند که چون پیامبر(ص) پسری ندارد، او ابتر و راه او نیز نابود شدنی است؛ از این رو خداوند کوثر را به ایشان اعطا کردند تا موجب تداوم وجود پیامبر اسلام(ص) شود.
وی با بیان اینکه آنچه موجب نگهبانی از رسالت پیامبر است، وجود مبارک فاطمه سلام الله علیها است، گفت: فاطمه سلام الله علیها موجب تداوم وجود پیامبر است، ایشان از نظر معنوی و مادی برای پیامبر خیر کثیر است. حضرت زهرا سلام الله علیها علاوه بر این که پس از پیامبر راه معنوی و دینی پدرشان را ادامه دادند، خداوند نیز نسل امامان و سادات را از وجود مبارک ایشان قرار دادند.
حجت الاسلام والمسلمین رزاقی افزود: دشمنان اسلام و اهل بیت علیهم السلام همواره برای به حاشیه بردن و کشتن سادات از هیچ کاری کوتاهی نکردند، ولی امروزه شاهدیم که سادات در سراسر جهان حضور دارند.
وی درباره خیر کثیر بودن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای امامان گفت: فاطمه سلام الله علیها همسر امام و مادر امامان هستند؛ ایشان برای وجود مبارک ائمه اطهار علیهم السلام حجت و واسطه خیر است.
خطیب حرم مطهر با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام گفت: این امام همام بیان داشتند که ما حجت خدا بر مردم هستیم و مادرمان زهرا سلام الله علیها حجت خدا بر ماست.
وی در ادامه افزود: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای ما نیز خیر کثیر هستند؛ ذکر مبارک تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از نماز، از هزار رکعت نماز برتر است؛ پاداش سلام بر وجود مبارک این بانو همنشینی با پیامبر خدا(ص) است، محبت حضرت فاطمه سلام الله علیها ذخیره انسان در جایگاه های مختلف پس از مرگ است و…، این برکتی است که خداوند به برکت این بانو به ما عطا کرده است.