دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: با توجه به انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات توسط منتخبین ملت در مجلس شورای اسلامی، این مجموعه فقط در مقابل ملت و نمایندگان ملت پاسخگو است و تلاش می کند در راستای منویات مقام معظم رهبری و رفع دغدغه های ایشان  و مردم حرکت نماید.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، دکتر فیاض شجاعی در دیدار رئیس و مسئولین دیوان محاسبات کشور با آیت الله سید محمد سعیدی گفت: دیوان محاسبات کشور، کامل ترین مجموعه نظارتی در کل کشور است که در کنار قوای حاکمه، یک ناظر تخصصی مالی در سطح عالی نظام است.

دادستان دیوان محاسبات کشور افزود: تمامی قوای حاکمه اعم از قوه قضاییه، قوه مجریه و قوی مقننه از حیث مالی و حسابرسی در مقابل دیوان محاسبات کل کشور مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات توسط منتخبین ملت در مجلس شورای اسلامی، این مجموعه فقط در مقابل ملت و نمایندگان ملت پاسخگو است و تلاش می کند در راستای منویات مقام معظم رهبری و رفع دغدغه های ایشان  و مردم حرکت نماید.

فیاض شجاعی در ادامه اظهار داشت: درباب ضرر به بیت المال، صفر تا صد تخلفات با دقت بالا و اهتمام ویژه در دیوان محاسبات رسیدگی می شود و احکام مربوطه نیز مثل انفصال از خدمت و… صادر می شود.

دادستان دیوان محاسبات تاکید کرد: دیوان محاسبات هم مرجع تولید کننده گزارش است و هم با توجه به اختیارات قانونی که دارد می تواند احکام مربوطه در تخلفات را صادر نماید.

 انتهای پیام /۱۱۰